۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۰۸۵ ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ دسته: مسکن
۰

علوی نائب رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه قیمت مسکن را کاهش می‌دهد، گفت: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی بایستی تا پایان سال ۹۸، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود و با عرضه این تعداد واحد مسکونی، قیمت‌ها افت محسوسی خواهد کرد.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد این روزها وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای نابسامان شده است که قیمت‌ها در این بازار از ثبات کافی برخوردار نیست و همین امر موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای متقاضیان خرید مسکن شده است.

مالیات بر عایدی سرمایه قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

سید احسن علوی نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در کمیسیون عمران جلسات متعددی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و پیشنهادات متعددی ارائه شد.

وی با بیان اینکه بایستی سامانه جامع املاک راه اندازی شود، گفت: دولت بایستی زمین مجانی و مصالح ساختمانی ارزان را در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد تا آن‌ها با ساخت و ساز، عرضه و تقاضا مسکن را متعادل نمایند.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح اقشار آسیب پذیر هستند، گفت: در صورت اجرا شدن این طرح، خانه های مسکونی با متراژ کوچک و ارزان قیمت در اختیار این اقشار قرار می گیرد.

علوی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه راهکار دیگر برای کاهش قیمت مسکن است، گفت: این طرح در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شده و در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اصلی است.

موضوع افزایش تعرفه مشاوران املاک به صلاح نیست

علوی در واکنش به موضوعات مطرح شده از سوی اتحادیه مشاوران املاک در خصوص احتمال افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران، گفت: قطعا موضوع افزایش تعرفه مشاوران املاک به صلاح نیست و موضوع حقوق مشاوران باید در بستر دیگری پیگیری شود.

وی ادامه داد: افزایش تعرفه و کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش فشار مالی و اقتصادی بر خانوارها می شود، زیرا در شرایط کنونی مردم توان خرید مسکن را ندارند و با افزایش حق کمیسیون، باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند.

علوی ادامه داد: به نظر من شیوه کنونی تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک، رویکرد نامطلوبی است و ساز وکار تعیین تعرفه مشاوران مسکن باید تغییر یابد.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بایستی با ساخت واحدهای کوچک، به متقاضیان مسکن کمک کند و از فشار تقاضای مسکن در ماه‌های اخیر بکاهد.

لزوم ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۸

نماینده مردم سنندج , دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال گذشته قیمت مسکن به طور میانگین بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است و این قیمت ها ثبات نداشته و رزوانه در حال افزایش است، با این شرایط متقاضیان چگونه توانایی خرید مسکن را با تسهیلات فعلی دارند.

نائب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه افزایش عرضه واحدهای مسکونی، بازار را سامان می بخشد، گفت: بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی، بایستی تا پایان سال ۹۸، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود و با عرضه این تعداد واحد مسکونی، قیمت‌ها افت محسوسی خواهد کرد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.