۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۳۵۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ دسته: تولید
۰

برنامه رهیافت رادیو اقتصاد ۲۲ مرداد ماه به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو پرداخت. در این برنامه ضمن تأکید بر مشکلات گسترده طرح ساماندهی خودرو که در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است، حرکت به سمت افزایش میزان داخلی سازی از طریق اصلاح تعرفه واردات قطعات، به عنوان راهکار بهبود شرایط صنعت خودرو مطرح گردید.

به گزارش مسیر اقتصاد برنامه رهیافت رادیو اقتصاد ۲۲ مرداد ماه با حضور سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و امیرحسین عسکریان کارشناس صنعت خودرو، به بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو مجلس شورای اسلامی پرداخت. در این برنامه کارشناسان دیدگاه‌های خود را نسبت به وضعیت فعلی بازار خودرو ارائه دادند.

طرح ساماندهی صنعت خودرو نیازمند اصلاح

سعید باستانی با بیان اینکه ماهیت طرح ساماندهی صنعت خودرو با آن چیزی که در ابتدا مطرح شده بود کاملا متفاوت است، گفت: طرح فعلی دارای نقایص عدیده ای است که بایستی اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس خصوصی‌سازی صنعت خودرو را راهکار برون‌رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: واگذاری سهام دولتی خودروسازان به توسعه صنعت خودرو منجر خواهد شد.

افزایش داخلی‌سازی در صنعت خودرو با اصلاح تعرفه واردات قطعات

در ادامه برنامه عسکریان کارشناس صنعت خودرو، واگذاری سهام خودروسازان در شرایط فعلی را به صلاح ندانست و تأکید کرد: مطابق گزارش های توسعه انسانی سازمان ملل، خصوصی سازی در شرایطی که دولت با کسری بودجه مواجه است، منجر به توسعه صنعت نخواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو سیاست‌گذاری نادرست را عامل وضعیت فعلی بازار خودرو دانست و گفت: برای تحقق شعار سال و بهبود عمق ساخت داخل در صنعت خودرو، نیازمند اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو هستیم.

عسکریان با بیان اینکه نظام تعرفه قطعات خودرو در کشور به گونه ای است که هر چه خودروساز به سمت استفاده از قطعات داخلی برود تنبیه می شود، گفت: به عنوان نمونه برای واردات قطعات خودروهای با ساخت داخل بالای ۵۰ درصد، تنها تخفیف تعرفه ای ۵ درصد نسبت به خودروهای با ساخت داخل ۴۰ تا ۵۰ درصد داده می شود.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان اظهار داشت: اصلاح تعرفه واردات قطعات خودرو به بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.