۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۳۶۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ دسته: تولید
۰

پورجهانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت الوان ثابت، واردات بی‌رویه محصولات مشابه داخلی را چالش فعلی تولیدکنندگان رنگ و مواد شیمیایی دانست و گفت: پیشنهادی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اصلاح تعرفه واردات انواع رنگدانه‌ها ارائه کردیم، اما مؤثر واقع نشد. رویکرد نظام تعرفه‌گذاری واردات تمامی محصولات، از جمله انواع رنگ‌ها و مواد شیمیایی، باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده حمایت شود.

مهندس پورجهانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت الوان ثابت در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه شرکت الوان ثابت در سال ۱۳۶۱ به عنوان بزرگترین تولیدکننده رنگ و مواد شیمیایی در خاورمیانه با هدف پوشش صنایع نساجی و چرم آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر این شرکت سالانه بیش از ۱۰۰ نوع از رنگ های اسیدی دیسپرس، مستقیم، ری اکتیو و نیز مواد تعاونی نساجی را برای مشتریان بی‌شمار خود در سراسر کشور و برخی کشورهای همسایه تأمین می کند.

واردات بی رویه کالای مشابه داخلی در صنعت رنگ و مواد شیمیایی

وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی این شرکت، بی نیاز کردن صنایع کشور از واردات رنگ‌های صنایع نساجی است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در این مجموعه مشغول هستند.

پورجهانی واردات کالای مشابه داخلی را چالش اصلی تولیدکنندگان دانست و گفت: تعرفه پایین واردات رنگ و مواد شیمیایی موجب شده تا فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد شود.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت الوان ثابت با بیان اینکه در حال حاضر با ۷۰ درصد ظرفیت خود، رنگ ها و مواد شیمیایی را تولید می کنیم، گفت: در صورتیکه واردات انواع رنگ ها و مواد شیمیایی مدیریت شود، تولیدکنندگان با تمام ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد و این مسئله به افزایش ایجاد اشتغال پایدار منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال ها قبل پیشنهادی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اصلاح تعرفه واردات انواع رنگدانه ها ارائه کردیم، اما مؤثر واقع نشد، گفت: رویکرد نظام تعرفه گذاری واردات انواع رنگ ها و مواد شیمیایی بایستی به گونه ای باشد که تولیدکننده حمایت شود.

تولیدکنندگان به سمت واردات سوق پیدا کرده اند

پورجهانی در پایان تمایل تولیدکنندگان به استفاده از رنگ های شیمیایی وارداتی را چالش دیگر کشور دانست و گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگی که مصرف کننده رنگ های شیمیایی هستند، با همکاری تجار انواع این رنگ ها را وارد می کنند و این مسئله به یکی دیگر از چالش های تولیدکنندگان این عرصه مبدل گشته است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.