۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۹۷۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵ دسته: تولید
۰

عبدالهی کارآفرین استان کرمانشاه با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می کند، گفت: طبق این قانون، بایستی ۹ درصد قیمت کالا از مصرف کننده نهایی اخذ شود، اما هم اکنون چند برابر این میزان از تولیدکننده اخذ می شود.

به گزارش امید کرم الهی خبرنگان استان کرمانشاه مسیر اقتصاد کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود. نقش کارآفرینان در ایجاد نوآوری و اشتغال زایی بر همگان روشن است.

جدال انحصارطلبان با کارآفرینان

محمد جواد عبدالهی تولیدکننده سیم مفتول و از کارآفرینان جوان استان کرمانشاه در گفتگو با مسیر اقتصاد با اعلام نارضایتی از وجود انحصار طلبی در بخش های مختلف تولیدی اظهار داشت: انحصارطلبان صنایع مختلف اجازه بروز استعدادهای جدید را نمی دهند.

وی با بیان اینکه تولید برخی از محصولات در اختیار افرادی خاص با توان مالی بالا است، اظهار کرد: این افراد به واسطه پشتوانه مالی و روابط خاص خود، رقیب های تازه کار را از بازار حذف می کنند.

این تولید کننده جوان با بیان اینکه رویکرد قانون گذاران بایستی حمایت از کارآفرینی باشد، گفت: رفع انحصارگرایی نیازمند عزم و اراده جدی مسئولین است.

قانون کار نیازمند اصلاح است

عبدالهی وجود برخی قوانین ناکارآمد را چالش دیگر تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: کسانی که این قوانین را تنطیم نموده اند، از وضعیت تولید بی اطلاع هستند.

وی با انتقاد از رویکرد قانون کار فعلی، گفت: بایستی کارگر و کارفرما در سود و زیان فعالیت های مولد شریک باشند و درصدی از سود کل برای کارگرها در نظر گرفته شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است

این تولید کننده سیم مفتول با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده نیازمند اصلاح است، بیان کرد: در حال حاضر این قانون مالیاتی فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد می کند.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده با رویکردی اشتباه در حال اجرا است، افزود: طبق این قانون، بایستی ۹ درصد قیمت کالا از مصرف کننده نهایی اخذ شود، اما هم اکنون چند برابر این میزان از تولید کننده اخذ می شود.

این کارآفرین استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد از مالیات بر ارزش افزوده را تولیدکنندگان پرداخت می کنند، اظهار داشت: تولید کنندگان علاوه بر اینکه در هنگام خرید مواد اولیه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند، هنگام فروش محصول تولید شده نیز این مالیات را پرداخت می کنند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.