۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۳۹۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ دسته: تولید
۰

کلاهیان تولید کننده لوازم خشک شویی، موانع تولیدی در استان کرمانشاه را به دو بخش مسائل سیستمی( قوانین زائد و مزاحم) و مسائل بومی، منطقه ای تقسیم کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه نسبت به استان های دیگری همچون تهران از ظرفیت های کمتر صنعتی برخوردار است.

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد دستیابی به رشد و رونق اقتصادی در شرایط رقابتی عصر حاضر، بدون ایجاد محیط مساعد برای ظهور و رشد کسب‌وکارهای کارآفرینانه ‏و نوآور امکان‌پذیر نیست. کارآفرینی موتور رشد اقتصادی است، که بدون آن رشد بهره‌وری و خلق مشاغل جدید بسیار دشوار خواهد بود.

وجود قوانین مزاحم چالش فعلی تولیدکنندگان کرمانشاهی

امیر کلاهیان تولید کننده لوازم خشک شویی، موانع تولیدی در استان کرمانشاه را به دو بخش مسائل سیستمی( قوانین زائد و مزاحم) و مسائل بومی، منطقه ای تقسیم کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه نسبت به استان های دیگری همچون تهران از ظرفیت های کمتر صنعتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این عوامل منجر شده که تولید کنندگان هزینه های سربار زیادی را متحمل شود، ادامه داد: تامین این هزینه ها با توجه به سرمایه کم،  کارآفرینان نوپا بسیار مشکل است.

کلاهیان دومین مانع فعالین کسب و کار کرمانشاهی را ضعف فرهنگی منطقه دانست و گفت: سابقه کار صنعتی و تولیدی در این استان به نسبت سایر استان ها کم تر است.

اخذ مالیات از واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان 

این تولیدکننده کرمانشاهی با بیان اینکه سابقا مردم استام کرمانشاه بیش تر به فعالیت های بازرگانی مشغول بوده اند، تصریح کرد: عدم وجود بیشینه تولیدی باعث شده که پایه های صنعتی دراین استان چندان قوی نباشد.

کلاهیان با بیان اینکه یکی از چالش های اصلی تولیدکنندگان، نحوه اخذ مالیات است، گفت: آنچه که تولید کننده ها از آن ناراضی هستند؛ پرداخت مالیات نیست؛ بلکه نحوه اخذ دریافت دریافت مالیات است.

این تولید کننده جوان در پایان تصریح کرد: اخذ مالیات از کسب و کار های نوپا یا واحدهای تولیدی تعطیل شده، اقدام درستی نیست و نه نتها به رونق تولید کمکی نمی کند. بلکه تولید کننده را نیز تحت فشار مضاعف قرار می دهد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.