۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۲۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰ دسته: مسکن
۰

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از ابزارهای مالیاتی منجر به افزایش عرضه مسکن در بازار خواهد شد، تصریح کرد: طرح کارشناسی شده مالیات بر عایدی سرمایه منجر به بهبود بازار مسکن خواهد شد.

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد بر اساس اطلاعات مرکز آمار، طول دوره انتظار برای خرید خانه ۷۵ متری در کلانشهرها به ۵۶ سال افزایش یافته است. با این شرایط دیگر خانواده های سه دهک اول و بخشی از خانوارهای دهک چهارم؛ حتی با افزیش وام هم نمی توانند، نیاز خود را برطرف کنند. این امر باعث به وجود امدن، رکود در بازار مسکن و کاهش تعداد معاملات در بخش مسکن شده است؛ زیرا با وجود چندین برابر شدن قیمت مسکن تنها تعداد محدودی معامله آن هم توسط سوداگران صورت می گیرد.

لزوم افزایش عرضه مسکن 

مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، در گفت وگو با مسیر اقتصاد به شرح راه کارهای دولت، برای رونق بازار مسکن پرداخت و اظهار داشت: افزایش عرضه مسکن راه حل مناسبی برای ساماندهی این بازار است.

وی با بیان اینکه ‏به منظور افزایش عرضه در بخش مسکن، دولت باید از سرمایه گذاران این بخش حمایت کند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره به سازندگان مسکن و یا کاهش هزینه‌ های پروانه ساخت راهکارهایی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

سالاری با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد، گفت: اجرا کردن طرح مالیت بر خانه های خالی، منجرب به ساماندهی بخش مسکن می شود.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای الزام سوداگران به اجاره دادن و یا فروش املاک خود بایستی از واحدهای مسکونی خالی مالیات گرفته شود، گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن راه حل دیگری است که بایستی در دستور کار قرار گیرد. چرا که وضع این پایه مالیاتی جدید منجر به بهبود وضع فعلی بازار مسکن خواهد شد.

مالیات بر عایدی سرمایه تعادل بخش بازار مسکن

سالاری با بیان اینکه استفاده از ابزارهای مالیاتی منجر به افزایش عرضه مسکن در بازار خواهد شد، تصریح کرد: طرح کارشناسی شده مالیات بر عایدی سرمایه منجر به بهبود بازار مسکن خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با افزایش عرضه مسکن، شرایط به گونه‌ای می شود که مصرف کنندگان واقعی وارد بازار می شوند و در حق آنها ظلم نمی شود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.