۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۹۱۲ ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ دسته: مالیات
۰

حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به تأثیر مثبت اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای موازی تولید، گفت: مالیات به عنوان یکی از ابزار های قدرتمند برای کنترل و توزیع عادلانه درآمد ‏و همچنین به عنوان ابزاری برای تحقق بخشیدن به مقوله عدالت اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد. ‏

به گزارش امید کرم الهی خبرنگار استان کرمانشاه مسیر اقتصاد در شرایط فعلی کشور، حجم بالایی از نقدینگی در بازار های غیر مولد مانند طلا، سکه، خودرو و ارز انباشته شده است. کارشناسان اقتصادی یکی از مناسب ترین راهکار ها برای هدایت نقدینگی به سمت بازارهای مولد را، افزایش پایه های مالیاتی بخصوص وضع مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرده اند.

در این باره هدایت حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مزایای فراوان، افزایش پایه های مالیاتی تصریح کرد: هر چه پایه های مالیاتی در کشور افزایش یابد، مسیر دستیابی به یک اقتصاد شفاف و عادلانه میسرتر خواهد شد.

مالیات  ابزاری برای تحقق عدالت اجتماعی 

حاتمی با بیان اینکه مالیات یک ابزار چند بعدی است، تصریح کرد: نباید به ابزار مالیات صرفا دیدگاه درآمدی داشت، بلکه مالیات به عنوان یکی از  ابزار های قدرتمند برای کنترل و توزیع عادلانه درآمد و همچنین به عنوان ابزاری برای تحقق بخشیدن به مقوله عدالت اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کشور ها در زمان رکود اقتصادی، میزان مالیات هایی که منجر به سرمایه گذاری می شود را کاهش می دهند، افزود: با این اقدام انگیزه فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری و همچنین انگیزه مصرف کنندگان برای خرید محصولات و خدمات داخلی افزایش خواهد یافت.

لزوم افزایش تعداد پایه های مالیاتی در کشور

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بایستی تعداد پایه های مالیاتی در کشور افزایش یابد، تأکید کرد: در همین راستا بایستی اشخاصی که تا به امروز فرار مالیاتی داشته اند، را شناسایی و ملزم به پرداخت مالیات کرد.

حاتمی با بیان اینکه اخذ مالیات از این افراد در کوتاه مدت نمی تواند همه نیازهای مالیاتی ما را جبران کند، گفت: اما این اقدام برای شروع امید بخش است و بایستی در دستور کار حاکمیت قرار گیرد.

وی در پایان با اشاره به تأثیر مثبت اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهای موازی تولید، گفت: اخذ مالیات از سوداگران و دلالان بازارهای طلا، ارز، خودرو و مسکن ضروری است.

انتهایی پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.