۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۶۹۱ ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی ونزوئلا از بانک مرکزی روسیه درخواست کرده است که در نقل و انتقال مالی بین‌المللی از سیستم پرداخت جایگزین سوئیفت روسیه استفاده نماید. این سیستم توسط روسیه در راستای رفع خطرات ناشی از استفاده سیاسی آمریکا از سوئیفت علیه این کشور طراحی شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ونزوئلا در حال بررسی امکان استفاده از سیستم پرداخت بین المللی روسیه است که به عنوان جایگزینی برای سیستم قدیمی سوئیفت طراحی شده است. چراکه کشورهایی که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند، در بخش مالی خود دچار ضعف می شوند.

ونزوئلا به دنبال پیوستن به سیستم جایگزین سوئیفت روسیه

بانک مرکزی ونزوئلا از بانک مرکزی روسیه درخواست کرده است که به سیستم پرداخت روسیه بپیوندد. روسیه در سال ۲۰۱۴ یک سیستم انتقال پیام های مالی تحت عنوان SPFS راه اندازی کرده است تا نگرانی های ناشی از نفوذ آمریکا در سیستم سوئیفت جهت استفاده به عنوان ابزار سیاسی را برطرف کند.

سیستم پرداخت طراحی شده توسط روسیه در حال حاضر شامل ۴۰۰ کاربر از جمله بانک های اصلی این کشور است. ماه گذشته نیز بانک مرکزی روسیه اعلام کرد بانک های خارجی علاقه مند به پیوستن به سیستم پرداخت طراحی شده توسط بانک مرکزی روسیه هستند و برخی نیز در حال آزمایش این سیستم هستند.

احتمال قطع دسترسی ونزوئلا به سیستم سوئیفت

ونزوئلا قبلاً از جانب آمریکا با چندین محدودیت از جمله تحریم های نفتی مواجه شده است که بخش حیاتی درآمدهای این کشور را تشکیل می دهد. این اتفاقات اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

آمریکا همچنین ونزوئلا را تهدید کرده است که تجارت ونزوئلا و دسترسی این کشور به سیستم های جهانی شناخته شده از قبیل ویزا و مسترکارد و همچنین دیگر مؤسسات مالی را ممنوع خواهد کرد. از طرفی پیش بینی می شود که سیستم سوئیفت نیز ممکن است به زودی به عنوان ابزار تحریمی جدید علیه ونزوئلا استفاده شود.

منبع: راشاتودی yon.ir/UNZ1r

انتهای پیاماقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.