۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۶۶۳ ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ دسته: تولید
۰

وزارت صنعت، معدن و تجارت از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیر ماه ۹۸، «نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌نماید. این نمایشگاه برخلاف نمایشگاه‌های معمول کشور، به جای عرضه توانمندی تولیدکنندگان، به ارائه نیازهای شرکت‌های خریدار محصولات اختصاص دارد؛ لذا این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده تا با نیازهای صنایع مختلف آشنا شوند و در راستای پاسخگویی به آن‌ها اقدام نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات داخلی، از راهکارهای کشورها برای شناسایی و حمایت از تولید داخلی است. عموما در این نمایشگاه ها، تولیدکنندگان توانمندی ها و مزایای رقابتی خود را در قالب کالا و یا خدمت عرضه می‌کنند تا خریداران بالقوه با این توانمندی ها آشنا شوند و در صورت جلب نظر، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

بهبود داخلی سازی صنایع با برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور

روش دیگری نیز برای برگزاری نمایشگاه وجود دارد؛ بدین صورت که متقاضیان کالا و یا خدمات با حضور در غرفه های نمایشگاه و ارائه تقاضای خود، در جهت تامین آن از بازار داخل اقدام می‌نمایند. این نوع نمایشگاه تحت عنوان «نمایشگاه تقاضامحور» شناخته می شود و برگزاری آن می تواند زمینه را برای افزایش داخلی سازی محصولات فراهم کند.

برگزاری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت و به طور خاص سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیر ماه ۹۸، «نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌نماید. «صنایع خودرو و قطعات»، «صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی»، «لوازم خانگی»، «صنایع دریایی»، «نفت و گاز و پتروشیمی» و «مخابرات» مهم ترین حوزه هایی هستند که در این نمایشگاه داخلی سازی آن ها مورد هدف قرار گرفته است.

این نمایشگاه بر خلاف نمایشگاه های معمول کشور، به جای عرضه توانمندی تولیدکنندگان، به ارائه نیازمندی شرکت‌های خریدار محصولات اختصاص دارد و فرصت مناسبی برای فناوران، شرکتهای دانش بنیان و فناور، اعضای پارک ها و مراکز رشد، برای آگاهی از نیازهای صنایع بزرگ کشور است که بتوانند با استفاده از توان فنی و مهندسی خود نسبت به ارائه راه حل و یا محصول مورد نیاز و در نهایت انعقاد قرارداد بپردازند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.