۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۲۷۶ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه گردشگری اولین مزيت اقتصادی استان يزد است، تصریح کرد: تسهیلات بانکی جدید به منظور توسعه هتل ها و بوم گردی های جدید در استان یزد در نظر گرفته شده است.

به گزارش محمد نجفی خبرنگار استانی مسیر اقتصاد استان یزد دارای استعدادهای بسیاری در زمینه جذب گردشگر خارجی است. در این زمینه بسیاری به این استان توجه دارند و بیشتر آنها به دنبال معماری خاص و آثار تاریخی به ویژه ابنیه باستانی و شاهکارهایی مانند قنات های شگفت انگیز آن هستند.

گردشگری اولين مزيت اقتصادی استان يزد 

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه گردشگری اولین مزيت اقتصادی استان يزد است، تصریح کرد: توجه ویژه به گردشگر داخلی و خارجی از اولویت های استان یزد است.

وی با بیان اینکه يونسكو دو سال قبل، استان يزد را در فهرست استان های ميراث جهانی ثبت کرده است، ادامه داد: شهرهای ميبد، بافق و ابركوه دارای تك بناهای باستانی، قلعه های بسيار قديمی و پابرجا، اكوتوريسم، بافت تاریخی شهری و خانه های شاعرانی مانند وحشی بافقی، عزيزالدين نسخی، و حائری ميبدی، فرخی يزدی هستند.

محورهای مواصلاتی استان یزد توسعه یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به اينكه برای اصلاح و احداث محورهای مواصلاتی اقدامات مؤثری صورت گرفته است، اظهار داشت: آزاد راههای يزد – ابركوه – شيراز و تهران – یزد – کرمان که پایتخت را به بندرعباس و سیرجان متصل می کند، به بهره برداری رسيده است.

وی با بیان اینکه افزایش پروازها به مراکز استان گسترش یافته است، ادامه داد: در بخش ریلی هم راه آهن يزد – ابركوه – اقليد تا آخر امسال به اتمام می رسد و راه آهن يزد – اصفهان قرار است دو بانده شود.

 افزايش ظرفيت پذيرش گردشگر

عظيمی با بيان اينكه نیازمند تجهیز و ساخت هتل ها و بوم گردی های جدید در استان یزد هستیم، تاكيد كرد: برای توسعه این بخش تسهیلات بانکی ویژه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تغيير كاربری خانه های قديمی در استان یزد به هتل رستوران، بایستی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: احيای بافت تاريخی يزد به منظور پذیرایی از توریست ها در دستور کار شهرداری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای شناسایی ظرفیت های استان یزد در حال رایزنی با رسانه های مختلف نظیر شبکه برون مرزی جام جم هستیم.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.