۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۹۴۳ ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ دسته: تولید
۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه عدم وجود تفکر نظام مند در محیط کسب و کار یکی از چالش های فعلی استان یزد است، تصریح کرد: برای حل این چالش ها، کلینیک های مشاوره کسب و کار در شهرک های صنعتی استان یزد راه اندازی شده است.

به گزارش محمد نجفی خبرنگار استان يزد مسیر اقتصاد بدون شک جهت تحقق اهداف مندرج در سیاست های اقتصاد مقاومتی، توجه به مزیت ها و پتانسیل های مناطق و استانها، رکن اصلی محسوب می گردد. در همین راستا، یزد دارای ظرفیت های ویژه ای برای تحقق این اهداف است.

سهم ۵۰ درصدی بخش خدمات از فعالیت های اقتصادی استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه ارتقاء بهره وری در بخش های مختلف اقتصادی از برنامه های اولویت دار مسئولان یزدی است، گفت: افزایش سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی منجر به ارتقاء بهره وری در بخش های کشاورزی و صنعت خواهد شد.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از فعالیت های اقتصادی استان در بخش خدمات، ۴۲ درصد در بخش صنعت و ۸ درصد در بخش کشاورزی است، ادامه داد: اما مزیت های اقتصادی یزد منجر به تغییر این آمار خواهد شد.
وی اظهار داشت: استان یزد با وجود خشک و کم آب بودن در فعالیت های اقتصادی کشور موثر است و یکی از دلایل آن نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است.

راه اندازی کلینیک های مشاوره کسب و کار در استان یزد

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم وجود تفکر نظام مند در محیط کسب و کار یکی از چالش های فعلی استان یزد است، تصریح کرد: عدم نگاه جامع برخی فعالان اقتصادی به کسب و کارها منجر به چالش های این چنینی شده است.

عظیمی با بیان اینکه برای حل این چالش ها، کلینیک های مشاوره کسب وکار در شهرک های صنعتی استان یزد راه اندازی شده است، گفت: این کلینیک ها به کسانی که در کسب و کار دچار مشکل شده اند، آنان که قصد شروع کسب و کار را دارند یا سعی در رشد بهره وری دارند، مشاوره می دهند.

تولید نيمی از سرامیک کشور در یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار يزد مزیت دیگر استان یزد را صنایع معدنی و استخراجی دانست و تأکید کرد: ۵۰ درصد کل تولید سرامیک کشور در استان یزد قرار دارد که از این میزان ۳۷ درصد فقط به شهرستان میبد اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه تولید فولاد یزد در گذشته تنها به استخراج سنگ آهن و خام فروشی آن محدود بود، گفت: هم اکنون استان یزد به یکی از قطب های تولید انواع مقاطع فولادی در کشور تبدیل گشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، در پایان توليد كاغذ و صنايع سلولزی را از ديگر بخش های فعال اقتصادی استان دانست و گفت: تولید انواع مختلف کاغذ و صادرات بخش عمده ای از این تولیدات از ظرفیت های دیگر استان یزد است.

انتهای پيام/ توليد و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.