۰۱ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۷۸۹ ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، با بیان اینکه روسیه تجارت خود با ایران را بدون توجه به تحریم‌های آمریکا ادامه خواهد داد، گفته است: روسیه برای تجارت با ایران نیازی به سازوکار مالی اینستکس ندارد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر چیزوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، به تازگی در اظهار نظری گفته است که روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران را نادیده خواهد گرفت و تجارت دوجانبه خود با این کشور را ادامه خواهد داد.

وی افزوده است روسیه علی رغم تحریم ها و بدون راه اندازی هیچگونه سازوکار مالی ویژه به تجارت با ایران ادامه خواهد داد.

روسیه برای تجارت با ایران نیازی به اینستکس ندارد

چیزوف در این خصوص گفته است: برخی از همکاران ما در بلژیک از ما می پرسند که چرا روسیه و چین سازوکار مشابهی با اینستکس برای خود ایجاد نمی‌کنند؟ ما نیز همیشه پاسخ داده ایم چرا چنین کاری بکنیم؟ ما تا کنون بدون توجه به تحریم های آمریکا، به تجارت خود با ایران ادامه داده ایم و به این کار نیز ادامه خواهیم داد.

این بدان معنی است که سازوکار اینستکس عملا کاربردی در تسهیل تجارت بین ایران و روسیه ندارد و این کشور نیازی نمی بیند که برای تحقق این هدف از اینستکس استفاده کند؛ کما اینکه اینستکس همچنان با عرصه اجرا فاصله دارد و نتوانسته است توفیقی در تسهیل تجارت ایران و اتحادیه اروپا ایجاد نماید.

لازم به ذکر است که در هفته های اخیر نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا از مذاکره این کشور با اتحادیه اروپا به منظور پیوستن به سازوکار مالی اینستکس خبر داده بود. اما با این حال در روزهای اخیر مواضع این کشور در رابطه با پیوستن به اینستکس تغییر پیدا کرده است.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/HSU43

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.