۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۰۵۶۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک مرکزی روسیه به منظور تسهیل معاملات بین المللی به دنبال استفاده از ارز دیجیتالی طلا محور است. رئیس این بانک ضمن تأکید بر اینکه استفاده از ارزهای ملی اولویت روسیه است، استفاده از ارزهای دیجیتالی را نیز به عنوان یک گزینه دیگر این کشور مطرح نموده است. هدف بانک مرکزی روسیه از این اقدامات کاهش وابستگی به دلار آمریکا در مبادلات خارجی است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که به دنبال استفاده از یک ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا برای تسهیل پرداخت های بین المللی روسیه است.

الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است که پیشنهاد استفاده از ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا می تواند راهکار مناسبی برای تسویه و پرداخت های بین المللی باشد.

رئیس بانک مرکزی روسیه گفته است: با اینحال به نظر من استفاده از ارزهای ملی و توسعه زیرساخت های پرداختی آن مهمتر از راهکار ارزهای دیجیتالی است.

روسیه به دنبال استفاده از ارز دیجیتالی طلامحور در تجارت خارجی

نابیولینا گفته است ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از ارزهای ملی در پرداخت های میان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیشرفت داشته است و به خوبی در حال ادامه است.

خبرهای اخیر مبنی بر حرکت کشور روسیه به سمت استفاده از ارز دیجیتالی طلا محور تا حدودی جای تعجب دارد، چراکه دولت روسیه در سال های گذشته موضع مخالفت ارزهای دیجیتالی را اتخاذ کرده بود و حتی به رسانه ها نیز از این بابت هشدار داده بود.

با این حال این کشور در سال های اخیر تا حدودی مواضع خود را نسبت به این ارزها نرم کرده است و از سال ۲۰۱۷ شروع به طی فرآیند تصویب قانون ارزهای دیجیتالی نیز کرده است.

رئیس بانک مرکزی روسیه همچنین گفته است: ما نمی پذیریم که ارز دیجیتالی با پشتوانه طلا به عنوان جایگزین پول کشور عمل کند، بلکه مقصود ما استفاده از آن در بخش ها و اهداف دیگری است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی روسیه در سال های اخیر طرح های متعددی را برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا در پی گرفته است. یکی از اقدامات این کشور استفاده از ارزهای ملی به عنوان جایگزین دلار در پرداخت های بین المللی خود بوده است. اقدامات دیگر این کشور استفاده از ظرفیت فناوری بلاک چین در پرداخت ها یبین المللی است.

منبع: کوین دسک yon.ir/Bqeuq

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.