۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۰۴۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ دسته: مسکن
۰

حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ضرورت وضع مالیات بر عایدی سرمایه در شرایط کنونی قیمت ها افزود: مجلس باید برای ارائه لایحه CGT به دولت اولتیماتوم بدهد. چراکه در این صورت اگر دولت ظرف مدتی معین لایحه را تقدیم نکند، مجلس می‌تواند طرح مربوطه خود را پیگیری کند و به سرانجام برساند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد بر ضرورت پیگیری نمایندگان مجلس جهت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صورت عدم ارائه لایحه از سوی دولت تاکید کرد.

ارائه لایحه CGT از سوی دولت نیازمند اولتیماتوم مجلس است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوالی درباره تاخیر بیش از ۵ ماهه دولت به منظور ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه و التهاب قیمتی موجود در بازار مسکن و خودرو گفت: به نظر بنده مجلس باید برای ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به دولت اولتیماتوم بدهد. به عنوان مثال نمایندگان معین کنند که اگر دولت ظرف دو هفته آینده لایحه مربوطه را ارائه نکند، مجلس طرح موجود خود را پیگیری خواهد کرد.

وی در توضیح بیاناتش گفت: شرایط کنونی بازارها بسیار ویژه است و التهاب دارد. لذا دولت باید هر چه سریعتر برای ساماندهی بازار مسکن و خودرو اقدام کند. وضع مالیات بر عایدی سرمایه در این دو بازار می تواند کمک کننده باشد. مثلا فردی که بیش از ۲ خودرو یا بیش از یک مسکن دارد، باید مالیات پرداخت کند.

کاهش اجاره بها با اجرای اقدامات تنظیم گر مالیاتی

حجت الاسلام حسینی کیا در مورد تاثیر ابزارهای مالیاتی مانند مالیات بر عایدی سرمایه بر بازار مسکن گفت: اخذ این مالیات در کنار اجرای مالیات بر خانه های خالی می تواند به افزایش عرضه مسکن منجر شود. لذا جلوگیری از فعالیت های سوداگرانه می تواند باعث کاهش رشد قیمت اجاره بها شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین باید تصویب و اجرای مالیات بر عایدی سرمایه به خصوص از کمیسیون اقتصادی مجلس مطالبه و پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا در مورد رد بند مربوط به وضع مالیات بر عایدی سرمایه در جریان بررسی لایحه اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم در شهریور سال ۹۳ اظهار داشت: بر روی هر طرح و لایحه باید کار کارشناسی انجام گیرد اما در برخی موارد هم کج سلیقگی وجود داشته است.

برای رونق تولید نباید گذاشت منابع راکد بماند

نماینده مردم سنقر در مورد تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه بر رونق تولید و جلوگیری از هدایت منابع به سمت فعالیت های غیرمولد گفت: قطعا مالیات بر عایدی سرمایه می تواند در هدایت نقدینگی و منابع به سمت تولید و ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی افزود: شاه بیت عرائض من این است که نباید گذاشت منابع راکد بماند. لذا دولت حتی باید اقداماتی را انجام دهد که از برخی سودهای بانکی غیرمولد نیز مالیات اخذ کند و تنها سود بانکی ناشی از فعالیت های مولد مشمول مالیات نشود.

وی در خاتمه عنوان کرد: از سوی دیگر نیز دولت باید به فکر فرار مالیاتی باشد. زیرا که الان فرار مالیاتی بسیار زیاد است و باید برای جلوگیری از آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.