۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۰۲۶۵ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: چابک سازی وزارت صمت با خروج این وزارتخانه از تصدی گری میسر می شود؛ تفکیک بازرگانی از این وزارتخانه، تنها به ضرر تولید است و با هیچ منطقی سازگار نیست.

رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در حاشیه جلسه امروز این کمیته در خصوص بررسی ابعاد تشکیل وزارت بازرگانی، در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: اینکه وزارت صمت بزرگ است، به دلیل تصدی گری های این وزارتخانه است.

وی افزود: جدا کردن بازرگانی از این وزارتخانه چاره حل این مسئله نیست؛ بلکه این وزارتخانه باید از تصدی اموری که می توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد خارج شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل وزارت بازرگانی یک تا دو سال زمان می برد و عملا اثری در بهبود تنظیم بازار که مسئله امروز کشور است، ندارد.

زارع گفت: دولت باید سیاست های غلط خود را اصلاح کند و همه مسائل را به تشکیل وزارت بازرگانی که واقعا مشکلی را حل نمی کند، حواله ندهد.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی در پایان گفت: همانطور که در جلسه امروز کارشناسان، اهالی تولید و صنعت و بازرگانان اشاره کردند، تشکیل مجدد این وزارتخانه با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست و در شرایط جنگ اقتصادی، یک قدم رو به عقب به ضرر تولید محسوب می شود.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.