۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۱۳۸ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

نوری عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به نتایج مثبت ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: با توجه به بررسی نظرات نمایندگان مجلس طی هفته های اخیر، بیش از دوسوم نمایندگان مجلس مخالف تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستند و طرح تشکیل این وزارتخانه نیز مانند طرح و لوایح قبلی رای نخواهد آورد.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس با توجه به درخواست های دولت اقدام به ارائه چنین طرحی نمودند. طرح و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی طی چند سال گذشته در مجلس بررسی شده و نمایندگان با تشکیل مجدد این وزارتخانه مخالفت کردند. متاسفانه در حال حاضر برخی قصد دارند تا با لابی گری نظر نمایندگان مجلس را تغییر دهند.

وی افزود: تفکیک بخش بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی کمکی به اقتصاد کشور نخواهد کرد و هزینه های دولت را افزایش می دهد. به همین منظور نمایندگان مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند.

لزوم توجه جدی به دستاوردهای ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی

نوری در خصوص آثار ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: با ادغام این وزارتخانه ها بخش بازار در اختیار تولید قرار گرفت و نتایج مثبتی در بخش کشاورزی حاصل شد. رشد تولید محصولات کشاورزی و بهبود تراز منفی بازرگانی از جمله دستاوردهای ادغام وزارت بازرگانی است.

وی ادامه داد: در صورت تکمیل ساختارهای ادغام، دستاوردهای بیشتری در حوزه تولید به دست خواهد آمد. در حال حاضر دولت صرفا این وزارتخانه ها را تجمیع کرده و آئین نامه ها، ساختارها و شرح وظایف جدید وزارت صمت را تعیین و ابلاغ نکرده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده وزارت بازرگانی بیشتر به واردات اهمیت داده و از برنامه ریزی برای عرضه تولیدات داخلی در بازارهای داخلی و خارجی غفلت می کند. بنابراین تشکیل این وزارتخانه مغایر با شعار «رونق تولید» است.

بیش از دو سوم نمایندگان مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی هستند

نوری در پاسخ به سئوال اینکه چرا برخی از نمایندگان مجلس مطابق با نظر وزیر صمت اقدام به تغییر نظرات خود کردند گفت: نمایندگان مجلس نباید با تغییر وزرا بدون بررسی های کارشناسی اقدام به تغییر قوانین کنند. اصلاح ساختارهای دولت باید مطابق با قوانین و سیاست های بالادستی باشد و نباید با تغییر وزیران به راحتی ساختارها تغییر کند. در صورتی که مجلس با تغییر وزیران اقدام به تغییر تمامی قوانین خود کند کشور هیچ ثباتی نخواهد داشت. بنابراین ضروری است مسئولین و معاونین مستعدی برای وزارت صمت انتخاب شوند که با توجه به قوانین و شرایط، بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در پایان گفت: با توجه به بررسی نظرات نمایندگان مجلس طی ماه های گذشته به نظر می رسد بیش از دو سوم نمایندگان مجلس با طرح تشکیل وزارت بازرگانی مخالف هستند و این طرح نیز مانند طرح و لوایح قبلی رای نخواهد آورد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.