۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۸۰۰۰ ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ دسته: کشاورزی
۰

پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از دلایل موافقان تشکیل وزارت بازرگانی در مقطع کنونی گفت: دلیل اصلی مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی ناشی از سیاست گذاری های غلط و ضعف مدیریتی است و با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی این مشکلات به دلیل افزایش ناهماهنگی میان مدیران تولید و تجارت، تشدید خواهد شد.

شکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد اقدام به بررسی وضعیت طرح اخیر برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی پرداخت.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در سال گذشته گفت: دولت دوازدهم برای تفکیک برخی از وزارتخانه ها در سال ۹۷ این لایحه را به مجلس فرستاد. بخشی از این لایحه مربوط به تشکیل وزارت بازرگانی بود.

وی افزود: نمایندگان مجلس برای بررسی تفکیک وزارتخانه ها اقدام به تشکیل کمیسیون مشترک ویژه ای کردند که در نهایت لایحه تفکیک وزارتخانه ها در کمیسیون مشترک و صحن علنی مجلس رای نیاورد.

اصرارهای مکرر دولت دلیل ارائه مجدد طرح و تایید آن در کمیسیون اجتماعی

این نماینده مجلس با اشاره به طرح اخیر نمایندگان در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: نمایندگان مجلس پیرو اصرارهای مکرر دولت اقدام به ارائه چنین طرحی کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس موافقان و مخالفان بسیاری دارد. به همین منظور کمیسیون اجتماعی در چند جلسه با حضور نمایندگان دولتی و کارشناسان اقدام به بررسی طرح کرد و سرانجام رای مثبت به آن داد.

وی اظهار داشت: در جلسات بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی نماینده دولت راه حل مدیریت مشکلات بازار محصولات اساسی را تشکیل این وزارتخانه عنوان کرده است.

تشکیل وزارت بازرگانی به حل مشکلات بازار محصولات اساسی منجر نمی‌شود

پورحسین در ادامه به دلایل مخالفان در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی اشاره کرد و گفت: این طرح مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است چرا که باعث افزایش هزینه های دولت خواهد شد. از سویی دیگر طرح با قانون برنامه ششم توسعه نیز در تضاد است چرا که باعث افزایش ساختارهای دولتی می شود.

نماینده مردم اردبیل خاطر نشان کرد: تجارب قبلی تفکیک وزارتخانه ها نشان می دهد تشکیل وزارت بازرگانی باعث افزایش ناهماهنگی میان مدیران تولید و تجارت خواهد شد. این موضوع در شرایط تحریم به صلاح کشور نیست.

وی افزود: به اعتقاد بنده تشکیل وزارتخانه جدید در شرایط کنونی ضرورتی ندارد و دلیل اصلی مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی ناشی از سیاست گذاری های غلط و ضعف مدیریتی است. برای حل این مشکلات نیز نیازی به تشکیل وزارتخانه ی جدید نیست.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.