۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۵۱۸ ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ دسته: تولید
۰

یک فعال صنعت قطعه سازی با اشاره به دستور وزیر صنعت مبنی بر داخلی سازی قطعات با ارزش افزوده بالا تصریح کرد: شرکت‌های تأمین کننده قطعات خودروسازان اجازه داخلی سازی برخی قطعات با ارزش افزوده بالا را به سبب منافع عده ای قلیل نمی دهند؛ این در حالی است که وظیفه اصلی این شرکت ها بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو است.

یک منبع آگاه در صنعت قطعه سازی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه فرمان اقتصادی وزیر صنعت در سال جاری داخلی سازی قطعات با ارزش افزده بالا در صنعت خودرو است، تصریح کرد: زنجیره خودروسازی کشور از ابتدای دهه ۷۰ با تشکیل شرکت های تأمین کننده قطعات خودرو بحث داخلی سازی قطعات را دنبال می کند.

زیرساخت داخلی سازی قطعات اصلی خودروها وجود دارد

وی تصریح کرد: قطعاتی که در دهه ۷۰ توسط قطعه سازان داخلی سازی شده اند، از بعد دانش فنی در سطح بالایی بودند و سرمایه گذاری های ویژه ای برای داخلی سازی آن ها صورت گرفت.

این فعال صنعت قطعه سازی با بیان اینکه قطعات وارداتی حال حاضر صنعت خودرو به مراتب از دانش فنی پایین تری نسبت به قطعات داخلی سازی شده در دهه ۷۰ برخوردار هستند، ادامه داد: بررسی فعالین صنعت قطعه سازی نشان می دهد که سرمایه مورد نیاز برای داخلی سازی این قطعات به مراتب کمتر از سرمایه گذاری مورد نیاز برای داخلی سازی قطعات دهه ۷۰ است.

«شرکت‌های تأمین کننده قطعات» مانع بهبود داخلی سازی خودروها

این کارشناس صنعت قطعه سازی با اشاره به دستور ویر صنعت در دی ماه سال گذشته به خودروسازان مبنی بر برگزاری نمایشگاهی از قطعات وارداتی خودرو با هدف آشنایی قطعه سازان داخلی با نیازهای صنعت خودرو، تصریح کرد: قطعه سازان بسیاری با حضور در این نمایشگاه ها اعلام آمادگی خود را برای داخلی سازی قطعات اعلام کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر با گذشت حدود ۴ ماه از اعلام آمادگی قطعه سازان برای داخلی سازی این قطعات، زنجیره خودروسازی و عمدتا شرکت های تأمین کننده قطعه، همکاری های لازم را انجام نمی دهند.

این فعال صنعت قطعه سازی در پایان افزود: شواهد نشان می دهد که شرکت های تأمین کننده قطعات خودرو اجازه داخلی سازی برخی قطعات با ارزش افزوده بالا را به سبب منافع عده ای قلیل نمی دهند؛ این در حالی است که وظیفه اصلی این شرکت ها بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.