۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۲۵۹ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ دسته: کشاورزی
۰

گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی باهدف حل مشکلات معیشتی مردم گفت: برخی با بی انصافی مشکلات کنونی را به نبود وزارت بازرگانی ربط می دهند؛ حال آنکه عامل اصلی مشکلات بازار محصولات اساسی و مشکلات معیشتی مردم سیاست های غلط ارزی دولت است و برای حل مشکلات کنونی باید به جای تشکیل این وزارتخانه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.

به گزارش مسیر اقتصاد عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ۲۰ فروردین ماه در گفتگو رادیو اقتصاد از مخالفت جدی برخی از نمایندگان مجلس با طرح تشکیل وزارت بازرگانی خبر داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به دلیل اصرارهای دولت و به دلیل پیگیری برخی از نماینده های مجلس طرحی برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی چندی پیش در مجلس اعلام وصول و کلیات آن نیز در کمیسیون اجتماعی تایید شد. طرح و لایحه تشکیل مجدد وزارت بازرگانی طی دو سال گذشته بارها به مجلس ارسال شده بود که نمایندگان مجلس با تشکیل مجدد آن مخالفت کردند.

مغایرت طرح تشکیل وزارت بازرگانی با قوانین بالادستی

گودرزی در خصوص بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اظهار داشت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با قانون اساسی است و باعث افزایش هزینه های دولت خواهد شد. تشکیل این وزارتخانه ساختارهای دولتی را نیز بزرگ خواهد کرد و مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: به اعتقاد بنده تشکیل این وزارتخانه در شرایط کنونی کمکی به دولت در حل مشکلات اقتصادی نخواهد کرد و مجلس نباید وقت خود را برای بررسی این طرح صرف کند.

سیاست‌های غلط ارزی عامل اصلی مشکلات بازار محصولات اساسی

نماینده مردم بروجرد در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط کنونی گفت: برخی با بی انصافی مشکلات کنونی را به نبود وزارت بازرگانی ربط می دهند، حال آنکه عامل اصلی مشکلات بازار سیاست های غلط ارزی است.

وی تصریح کرد: برخی از بازرگانان با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت برای واردات کالاهای اساسی، آن را به نحو دیگری مورد استفاده قرار دادند و شرایط امروز اقتصاد ناشی از اجرای این سیاست غلط است. ظهور سلطان های شکر، گوشت و سایر محصولات اساسی نتیجه اجرای سیاست غلط تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای اساسی است.

لزوم حذف سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای تشکیل وزارت بازرگانی 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تغییر ساختار در سال های پایانی دولت دوازدهم باعث زیان کلان اقتصادی دولت می شود چرا که هزینه های دولت افزایش خواهد یافت. در شرایط کنونی لازم است برای حل مشکلات موجود سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از دستور کار دولت خارج شود تا آرامش بر بازار محصولات اساسی و ارز بازگردد.

وی اظهار داشت: در بودجه سال جاری ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی به واردات کالاهای اساسی تخصیص خواهد یافت؛ حال آنکه این میزان بودجه کلان ارزی تاثیری بر زندگی مردم نخواهد داشت.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.