۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۴۶۶۴ ۰۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ دسته: کشاورزی
۰

یک مقام مسئول در دولت گفت: تصمیم تشکیل وزارت بازرگانی کارشناسی نیست و خلاف رویه های قانونی در کشور است. رئیس جمهور باید جسارت داشته باشد و طبق قانون، مسئولیت تنظیم بازار مواد غذایی اساسی را از وزارت کشاورزی بخواهد.

یک مقام مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: رئیس جمهور در حال حاضر برای تعیین مسئول تنظیم بازار محصولات اساسی غذایی مستاصل شده است.

وی افزود: نه وزارت صمت و نه وزارت کشاورزی، این مسئولیت را نمی پذیرند؛ چون باید در برابر آن به مردم پاسخگو باشند و این مانع پذیرش ریسک می شود.

این مقام مسئول گفت: برای همین دولت می خواهد یک نهاد جدید ایجاد کند که این مسئولیت را بپذیرد و راحت تر بتواند این وظایف را تفویض کند.

وزارت کشاورزی طبق قانون مسئول تنظیم بازار محصولات اساسی است

وی اضافه کرد: با این وجود این تصمیم کارشناسی نیست و خلاف رویه های قانونی در کشور است. رئیس جمهور باید جسارت داشته باشد و طبق قانون تمرکز، مسئولیت تنظیم بازار مواد غذایی اساسی را از وزارت کشاورزی بخواهد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی علاوه بر اینکه تولید ضربه می خورد، تنظیم بازار هم بهبود پیدا نمی کند و دولت باید از این تصمیم اجتناب کند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.