۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۸۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یک مقام مسئول در مجلس گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی با قانون اساسی، قانون برنامه ششم توسعه، سیاست های کلی نظام اداری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و تصویب آن در مجلس یک بدعت بزرگ و جدید است.

یک مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح جدید نمایندگان در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این طرح برای چهارمین بار است که در مجلس مطرح می شود و توسط دولت طراحی شده است.

تصویب طرحِ مخالف با قانون اساسی یک بدعت جدید است

وی افزود: همانطور که در گزارش اداره قوانین مجلس آمده، این طرح با قانون اساسی، قانون برنامه ششم توسعه، سیاست های کلی نظام اداری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و تصویب آن در مجلس یک بدعت بزرگ و جدید است.

این مسئول خانه ملت اضافه کرد: هرچند رئیس مجلس با این طرح موافق است و می خواهد رضایت دولت را کسب کند، اما این کافی نیست و نمی تواند با اراده یک نفر، همه قوانین و ساختارهای کشور را زیر سوال برد.

مشکل تنظیم بازار «رانت ارزی» است نه نبود وزارت بازرگانی

وی ادامه داد: دولت گفته است که مشکل تنظیم بازار به دلیل نبود وزارت بازرگانی است؛ اما مگر وزارت بازرگانی قرار است کار جدیدی انجام دهد؟ این وزارتخانه هم مثل شرایط فعلی واردات می کند.

این مقام مسئول گفت: حتی اگر وزارت بازرگانی هم باشد اما ارز رانتی تخصیص داده شود و بر قاچاق نظارت اعمال نشود، شرایط به همین ترتیب ادامه خواهد داشت و بهبودی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.