۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۶۶۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تشکیل وزارت بازرگانی حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه جدید می خواهد و از این نظر با اصلاحات ساختاری مدنظر رهبر انقلاب در لایحه بودجه مغایرت دارد. همچنین تشکیل این وزارتخانه بیش از ۱ سال زمان می‌برد و به لذا اهداف کوتاه مدتی که برای آن در نظر گرفته شده را محقق نمی کند.

یک نماینده مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح نمایندگان برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: این طرح پشتوانه کارشناسی ندارد و تنها فشار دولت و شخص رئیس جمهور باعث شده است که در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس مجلس مجاب به این کار شده است، بعید است بتوان با آن مخالفت کرد.

این نماینده مجلس گفت: دولت می گوید مشکلات تنظیم بازار مربوط به نبود وزارت بازرگانی است؛ حال آنکه یک بررسی اجمالی و ساده نشان می دهد این مشکلات ربطی به این مسئله ندارد.

تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با نظر رهبری در اصلاح ساختار بودجه است

وی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودجه جدید می خواهد و از این نظر با اصلاحات ساختاری مدنظر رهبر انقلاب در لایحه بودجه مغایرت دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: همچنین تشکیل این وزارتخانه بیش از ۱ سال زمان می‌برد و به لذا اهداف کوتاه مدتی که برای آن در نظر گرفته شده را محقق نمی کند.

این نماینده در پایان گفت: اگر دولت می خواهد تنظیم بازار بهبود یابد و صف های گوشت برچیده شود، باید به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان پایان دهد؛ نه اینکه وزارت واردات را دوباره احیا نماید.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.