۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۰۹۰ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ دسته: انرژی
۰

حائری معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی گفت: در تابستان امسال اوج مصرف برق کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرد. از این میزان حدود ۲۳ هزار مگاوات تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.

به گزارش مسیر اقتصاد با نزدیک شدن به فصول گرم سال مصرف برق خانگی به دلیل استفاده از تجهیزات سرمایشی روند صعودی پیدا خواهد کرد و در ایام پیک مصرف در تابستان به اوج خود خواهد رسید.

همایون حائری معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، روز گذشته در مراسم تجليل از پيشكسوتان و تلاشگران مهندسي برق در عرصه‌هاي دانشگاهي و صنعت برق، مديريت مصرف و منطقي كردن مصرف برق را از اولويت‎‌هاي وزارت نيرو برشمرد و افزود: این وزارتخانه عرضه برق بر مبناي كنترل مصرف را پيگيري مي‌كند.

وی ادامه داد: اين برنامه براي نخستين بار با همكاري استانداري‌ها و شركت‌هاي توزيع اجرا و موجب صرفه‌جویی دو هزار مگاواتی مصرف برق در کشور شده است تا از این طریق رشد پیک مصرف از پنج درصد به کمتر از ۲.۸ درصد برسد.

مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی ایران بیشتر از ۴ کشور همسایه

حائری بیان کرد: دو هزار مگاوات صرفه‌جویی انجام شده در این بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید است که براین اساس در تلاش برای تداوم برنامه مدیریت مصرف به ویژه برای پیک تابستان سال ۹۸ هستیم.

وی افزود: اوج مصرف برق تابستان امسال کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده بود، حدود ۲۳ هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی است که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.[۱]

پینوشت:

[۱] پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، کد خبر: ۷۶۶۴۲

انتهای پیام/ تعرفه‌گذاری انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.