۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۰۷۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ دسته: کشاورزی
۰

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از طرح برخی از نمایندگان برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: با احیای این وزارتخانه تولید و صادرات محصولات داخلی به حاشیه خواهد رفت.

حجت الاسلام موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به بهانه تراشی دولت برای اداره کشور از طرح برخی از نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی انتقاد کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی، به منظور افزایش هماهنگی میان مدیران تولید و بازرگانی صورت گرفت و تفکیک آن باعث ایجاد مشکلات فراوانی در این دو بخش خواهد شد.

وی افزود: ادغام این وزارتخانه ها در سال های گذشته هزینه های بسیاری به دولت تحمیل کرده است و نباید در شرایط کنونی زمینه افزایش مجدد این هزینه ها میسر شود.

غفلت از تولید و صادرات نتیجه احیای مجدد وزارت بازرگانی

موسوی لارگانی در تبیین چرایی ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: ادغام بخش های تولیدی و بازرگانی یکی از نکات برجسته دستگاه های دولتی در کشورهای توسعه یافته است که برای حمایت از تولیدات داخلی و صادرات بیشتر محصولات انجام می شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که دولت در ایران اعلام می کند در صورت ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی از وظایف تنظیم بازاری محصولات غفلت می شود. تمامی بخش های مورد نیاز برای تنظیم بازار در وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت ایجاد شده است و این منطق دولت برای احیای مجدد وزارت بازرگانی ناشی از بهانه تراشی است.

شیوه غلط مدیریتی دولت دلیل اصلی مشکلات تنظیم بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: چنانچه دولت قصد دارد با احیای این وزارتخانه و اضافه کردن پست جدید وزارتی در دولت مشکلات کنونی بازار را حل کند، جای تامل دارد چگونه قرار است این موضوع انجام شود.

موسوی لارگانی تاکید کرد: مشکلات کنونی تنظیم بازار محصولات اساسی مربوط به شیوه های غلط مدیریتی دولت است و ارتباطی با تغییر ساختار وزارتخانه ها ندارد. طرح احیای مجدد وزارت بازرگانی طی سال های گذشته با عناوین گوناگون به مجلس ارسال شده بود اما نمایندگان مجلس با احیای این وزارتخانه مخالف هستند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.