۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۳۰۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ دسته: کشاورزی
۰

نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از طرح برخی نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی اعلام کرد: تفکیک این وزارتخانه از بخش های تولیدی، در خدمت واردات خواهد بود و کمکی به تولید داخلی و تنظیم بازار نخواهد کرد.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در انتقاد از طرح اخیر برخی از نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: راه حل مشکلات کنونی کشور ایجاد ساختار جدید در حوزه بازرگانی نیست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس طرحی در خصوص احیای مجدد بازرگانی جمع آوری کرده و تحویل هیات رئیسه مجلس داد. طی دو سال گذشته طرح تفکیک این وزارتخانه از بخش های تولیدی، ۴ بار به مجلس ارسال شده است که هربار نمایندگان مجلس با احیای مجدد آن مخالفت کرده اند.

احیای مجدد وزارت بازرگانی کمک به واردات است نه تولید

نوری با اشاره به آثار منفی تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی گفت: تفکیک این وزارتخانه بیشتر در راستای کمک به واردات خواهد بود و کمکی به تولید کشور نخواهد کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال های وجود وزارت بازرگانی شاهد چندپارچگی در نظام تصمیم گیری کشور بودیم که این موضوع عواقب منفی بسیاری بر تولید داخلی داشت.

وی خاطر نشان کرد: احیای مجدد وزارت بازرگانی از یک سو هزینه های بسیاری را در شرایط تحریم به کشور تحمیل خواهد کرد و از سوی دیگر مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است؛ چرا که باعث افزایش حجم و اندازه دولت خواهد شد.

مشکلات تنظیم بازار محصولات اساسی بی ارتباط با نبود وزارت بازرگانی

سید راضی نوری با اشاره به اثرات مثبت ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی نیز گفت: ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی باعث کاهش تراز منفی بازرگانی بخش کشاورزی شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: ادغام هر چند ناقص این بخش ها، دستاوردهای به نسبت مناسبی را درپی شده است که نباید با نادیده گرفتن آن ها به دنبال احیای وزارت بازرگانی بود. مشکلات کنونی بازار محصولات اساسی ناشی از سوء تدبیر مدیران است و احیای مجدد وزارت بازرگانی مشکلات کنونی را حل نخواهد کرد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.