۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۴۹۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ دسته: تولید
۰

سرپرست خط تولید سالن پرس گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه چالش اصلی خودروسازان عدم داخلی سازی قطعات الکترونیکی همچون ECU و CBM است، تصریح کرد: کاهش واردات این قطعات در چند ماهه اخیر موجب شد تا مجبور شویم سرعت تولید قطعات با داخلی سازی بالا را نیز کاهش دهیم.

سرپرست خط تولید سالن پرس گروه صنعتی ایران خودرو در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه در این سالن قطعات پرسی بدنه خودروها تولید می شوند که شامل قطعات رویه بدنه و قطعات داخلی است، تصریح کرد: قطعات بزرگ بدنه توسط ایران خودرو و قطعات ریز توسط تامین کنندگان ساخته می شوند.

وی با بیان اینکه قطعات بدنه اکثر خودروهای پرتیراژ داخلی همچون پژو ۲۰۶، رانا و دنا در سالن های پرس ایران خودرو تولید می شوند، گفت: ورق های کوبل شرکت های داخلی همچون فولاد مبارکه اصفهان وارد سالن پرس شده و توسط دستگاه های این سالن، ورق های مربوط به بدنه خودروها تولید می شوند.

داخلی سازی ۹۰ درصدی قطعات بدنه خودروهای داخلی پس از تحریم های سال ۹۱

این کارشناس گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه تحریم های سال ۹۱ موجب شد تا متخصصان داخلی به فکر بهبود داخلی سازی قطعات بدنه باشند، افزود: تا پیش از سال ۹۱، اکثر ورق های مورد نیاز برای تولید قطعات بدنه خودرو از کشورهایی همچون کره، بلژیک، چین، ژاپن و روسیه وارد کشور می شدند.

وی با بیان اینکه تحریم های اولیه صنعت خودرو موجب شد تا واردات ورق های نامبرده از این کشورها محدود شود، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ورق خودرو چهار محال بختیاری این مواد اولیه مورد نیاز تولید قطعات بدنه را تا ۹۰ درصد داخلی سازی کرده اند.

صادرات قالب های پرس گروه صنعتی ایران خودرو

سرپرست خط تولید سالن پرس گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که چند درصد از قالب های پرس مورد نیاز در داخل تولید می شوند، گفت: بسیاری از قالب های پرس بدنه خودرو توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو (آیکیدو) تولید می شوند.

این کارشناس فنی گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در حال حاضر بخشی از قالب های آیکیدو به کشورهای هدف نیز صادر شده اند.

چالش مهم خودروسازان داخلی نبودن قطعات الکترونیکی خودرو است

این کارشناس گروه صنعتی ایران خودرو در پایان در پاسخ به این سوال که علت کاهش تیراژ خودروهای داخلی در چند ماهه اخیر چیست، گفت: در حال حاضر چالش اصلی خودروسازان عدم داخلی سازی قطعات الکترونیکی همچون ECU و CBM است. همچنین کاهش واردات این قطعات در چند ماهه اخیر موجب شد تا  مجبور شویم سرعت تولید قطعات با داخلی سازی بالا را نیز کاهش دهیم.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.