۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۲۶۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ دسته: پول و بانک، وام ازدواج
۰

افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان به زودی در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف خواهد شد. در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم نهایی خود، بازپرداخت تسهیلات را نیز از ۵ سال به ۶ سال افزایش دهند، تنها حمایت کشور از ازدواج جوانان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. به هر حال، جوانان منتظر تصمیم مجلس هستند تا بتوانند برای سال آتی خود برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، در تبصره ۱۶ لایحه بودجه، مبلغ وام ازدواج جوانان را برای سال آتی ۳۰ میلیون تومان تعیین کرده است. حال این مصوبه در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد تا با رای نمایندگان نهایی شود.

طبق گزارش جدید مرکز پژوهش های مجلس، افزايش مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تا ۳۰ میلیون تومان، حتی بدون استفاده از منابع قرض الحسنه جاری بانک ها ممکن است؛ در واقع نظام بانکی، این امکان را دارد تا وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی با استفاده از منابع قرض الحسنه مردم به جوانان اعطا کند.

بنا بر این گزارش، افزایش در مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه طی سال های اخیر نه تنها موجب افزایش صف وام ازدواج نشده، بلکه موجبات کاهش آن را نیز فراهم کرده است.

جوانان در انتظار تصمیم نهایی مجلس برای وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی

هرچند بانک ها مانند گذشته با افزایش این تسهیلات مخالفت کرده اند، اما گزارش های کارشناسی حاکی از آن است که منابع لازم در نظام بانکی وجود دارد و افزایش وام ازدواج در صورت پیگیری بانک مرکزی، با مشکلی مواجه نخواهد بود.

بانک ها به دنبال این هستند تا از این منابع صفر درصدی، در اعطای وام های با نرخ بالا استفاده کنند؛ اما مجلس شورای اسلامی با افزایش مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق با هزینه های تشکیل خانواده، جلوی این اقدام را خواهد گرفت.

در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصمیم نهایی خود، بازپرداخت تسهیلات را نیز از ۵ سال به ۶ سال افزایش دهند، تنها حمایت کشور از ازدواج جوانان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. به هر حال، جوانان منتظر تصمیم مجلس هستند تا بتوانند برای سال آتی خود برنامه ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/ وام ازدواج



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.