۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۸۲۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از درخواست های مکرر دولت درخصوص تشکیل وزارت بازرگانی برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: مشکلات معیشتی مردم با احیای وزارت بازرگانی حل نمی‌شود. بلکه لازم است دولت با تکمیل ساختارهای وزارت صمت و بهره گیری از مدیران جهادی مشکلات کنونی را حل کند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ادله برخی از دولتمردان و رئیس جمهور برای احیای مجدد وزارت بازرگانی را کارشناسی و متناسب با شرایط کشور ندانست.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در گذشته بخش بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی تفکیک بود که نتایج منفی بسیاری برای تولیدات داخلی به جا گذاشته بود. مجلس نیز به همین منظور و در جهت افزایش هماهنگی میان تولید و تجارت، اقدام به ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی کرد و این موضوع نتایج مطلوب چشم گیری، به طور خاص در بخش کشاورزی داشته است.

لزوم تدوین ساختارهای جدید وزارت صمت به جای احیای وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: بر اساس قوانین برنامه ای توسعه در کشور، باید ساختارهای دولت در جهت چابک سازی بیشتر تغییر پیدا می کرد. ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی صرفه جویی مناسبی در هزینه های دولت داشت و احیای مجدد وزارت بازرگانی تمامی اثرات مثبت این ادغام را از بین خواهد برد.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به عدم تعیین و ابلاغ دستورالعمل های وزارت صمت پس از ادغام بخش بازرگانی در این وزارتخانه گفت: دولت باید به جای تلاش برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، برای تکمیل و تصحیح ساختارهای وزارتخانه صمت اقدام کند.

مشکلات معیشتی مردم با تشکیل وزارت بازرگانی حل نمی‌شود

نماینده مردم شاهین شهر و میمه در خصوص مشکلات معیشتی مردم در برهه کنونی و ارتباط این مشکلات با عدم وجود وزارت بازرگانی نیز اظهار داشت: مدیریت مشکلات فعلی به تغییر ساختار دولت نیازی ندارد. برای مدیریت بهتر مشکلات کنونی دولت می تواند بهره گیری از مدیران جهادی و انتخاب معاونین متخصص در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: به عنوان مثال دولت در خصوص کاهش مشکلات معیشتی مردم، یارانه های پنهان در بخش مصرف این محصولات را به صورت مستقیم به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.