۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۶۷۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ دسته: پول و بانک
۰

یک مسئول دولتی ضمن اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی با نظارت بانک مرکزی بدون صف انجام خواهد شد، گفت: علیرغم مصوبه مجلس، بانک ها تاکنون از سپرده های قرض الحسنه جاری در اعطای وام قرض الحسنه استفاده نکردند اما بخشی از این منابع را با نرخ های ۲۵ و ۳۰ درصدی تسهیلات داده اند. با این حال زمانی که گفته می‌شود از این منابع وام ازدواج هم بدهید، چون برای آنها سود ندارد این کار را انجام نمی دهند.

یک مسئول دولتی در حوزه بانکی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص مصوبه وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی مجلس گفت: بانک ها به راحتی و تنها با سپرده های قرض الحسنه پس انداز هم می توانند وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی بدهند. اما اگر به سپرده های قرض الحسنه جاری نیاز شود، حداکثر ۱۰ درصد کل این سپرده ها برای تکمیل اعطای وام ازدواج کافیست.

وی افزود: علیرغم مصوبه مجلس، بانک ها تاکنون از سپرده های قرض الحسنه جاری در اعطای وام قرض الحسنه استفاده نکردند؛ اما بخشی از این منابع را با نرخ های ۲۵ و ۳۰ درصدی تسهیلات داده اند؛ با این حال زمانی که گفته می شود از این منابع وام ازدواج هم بدهید، چون برای آنها سود ندارد این کار را انجام نمی دهند.

این مسئول دولتی گفت: بیش از ۸۰ درصد سپرده های قرض الحسنه جاری معادل حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در حساب ها رسوب می کند و امکان اعطای تسهیلات از آن وجود دارد.

این مسئول آگاه در حوزه بانکی گفت: همانطور که در دوره قبلی هم شاهد بودیم، افزایش وام ازدواج نه تنها صف را زیاد نکرد، بلکه باعث کاهش صف هم شد. در این دوره هم با نظارت بانک مرکزی بر بانک ها، وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی بدون ایجاد صف به زوجین پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.