۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

روح الله ایزدخواه با بیان اینکه مردمی سازی اقتصاد فراتر از خصوصی سازی شرکت های دولتی است، گفت: مردمی کردن اقتصاد یعنی سرمایه گذاری و مدیریت مبتنی بر مردم و خصوصی سازی مصداقی از مردمی سازی در اقتصاد است.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از تهران نیوز، روح الله ایزدخواه همچنین حضور مردم را عامل شتابنده در اقتصاد دانست و اظهارداشت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی نقش جدی در پیشبرد اقتصاد دارند و می طلبد دولتمردان به این ظرفیت عظیم مردمی نگاهی جدی تر داشته باشند.

این اقتصاددان با اشاره به این جمله که بسیج به عنوان یک نهاد مردمی می تواند در پیشبرد اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین باشد، گفت: مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی اقتصاد از اساسی‌ترین مباحث اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مردم بنیاد است یعنی با اراده مردم، سرمایه مردم و حضور مردم تحقق پیدا می کند و در این میان دولت مسئولیت برنامه ریزی، زمینه سازی، ظرفیت سازی، هدایت و کمک را بر عهده دارد.

ایزدخواه با اعلام اینکه بسیج نهادی مردمی و متعلق به همه اقشار جامعه است، اظهار داشت: بسیج یک نهاد مورد اعتماد دولت و ملت است و کمتر نهادی دارای چنین ویژگی می باشد.

وی با تصریح اینکه فعالیت های بسیج مبتنی بر انگیزه ها و ارزش های الهی است، گفت: بسیج یک نهاد اقتصادی به معنای پولی و مالی نیست.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه ضریب سازمانی و اداری بسیج بسیار گسترش یافته است، گفت: بسیجی یک سازمان، اداره و وزارتخانه نبوده بلکه یک نهاد و جریانن مردمی است.

وی تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد به معنی حرکت به سمت کار و تلاش اقتصادی با اراده مردم، سرمایه مردم و حضور مردم است.

ایزدخواه در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد واحدهای صنعتی کشور راکد است، گفت: مسائل فنی و فناوری از دلائل مهم تعطیلی این واحدها است به عبارت دیگر خطوط تولیدی بسیاری از این واحدها فرسوده، قدیمی و غیرکار آمد است.

وی افزود: تعداد زیادی نیروی جوان تحصیلکرده، خوش فکر، صاحب ایده و همچنین هسته ها و شرکت های فناور در کشور وجود دارد که می توان از ظرفیت این قشر برای رفع مشکلات و تنگناهای واحدهای تولیدی بهره گیری کرد.

این اقتصاددان بیان داشت: قشر جوان جامعه با روحیه ایثارگری، تلاش، همت و دلسوزی آماده خدمت به کشور هستند منتها بسترهای لازم برای حضور این نیروهای کارآمد در صحنه های مختلف اقتصاد به خوبی فراهم نیست.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.