۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۲۶۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ دسته: کشاورزی
۰

شاعری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، با غیرکارشناسی دانستن درخواست مجدد تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی از سوی دولت، گفت: با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی و اجرای قانون تمرکز، دستاوردهای بسیاری نظیر خودکفایی در تولید محصولات اساسی حاصل شده است؛ احیای مجدد وزارت بازرگانی تمامی این دستاوردها از بین خواهد برد.

علی محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درخواست چندباره دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی را بر خلاف اصول کارشناسی دانست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت در دو سال اخیر طی دو مرحله طرح و لایحه های مجزایی برای تفکیک این وزارتخانه به مجلس ارسال کرد که هربار نمایندگان با آن مخالفت کردند. دولت باید در مقطع کنونی به فکر حل مشکلات اقتصادی از طریق استفاده از مدیران با تجربه و جهادی باشد تا مردم کمترین فشار را متحمل شوند.

خودکفایی در تولید محصولات اساسی نتیجه اجرای قانون تمرکز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به دلایل ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی گفت: در دوره قبلی مجلس با توجه به عملکرد ضعیف وزارت بازرگانی، این وزارتخانه منحل و اختیارات آن به دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی واگذار شد. این اقدام مجلس در راستای افزایش بهره وری و هماهنگی میان تولید و تجارت و بر اساس قوانین و اسناد بالادستی، به منظور کوچک سازی اندازه دولت صورت گرفت تا جلوی ناهماهنگی های قبلی این بخش ها را که معمولا به ضرر تولید داخلی بود، از بین ببرد.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می هد ادغام این بخش ها در کنار یکدیگر نتایج مثبت فراوانی داشت و باعث بهبود تراز بازرگانی بخش کشاورزی و خودکفایی در تولید محصولات اساسی نظیر گندم شد.

کنترل مشکلات فعلی بازار با افزایش نظارت دولت بر روند توزیع محصولات اساسی

نماینده مردم بهشهر در مجلس، ضمن رد ادله دولت درخصوص لزوم تفکیک وزارت بازرگانی برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور گفت: مشکلات اقتصادی کنونی ارتباطی با تفکیک وزارت بازرگانی ندارد. به عنوان مثال در مسئله گوشت و گرانی های پیش آمده برای این محصول، مشکل اصلی نظارت و توزیع درست این محصولات در بازار است تا قیمت ها به این میزان افزایش پیدا نکند.

شاعری در پایان اظهار داشت: با احیای وزارت بازرگانی مشکل دیگری به مشکلات فعلی بازار محصولات اساسی اضافه خواهد شد. بنابراین برای رفع مشکلات دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی باید نظارت بیشتری بر روند تولید و توزیع محصولات اساسی داشته باشند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.