۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۸۹۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از درخواست چندباره دولت مبنی بر احیای مجدد وزارت بازرگانی اعلام کرد: با احیای این وزارتخانه تجارت انحصاری خواهد شد، به همین دلیل تمامی تولیدکنندگان و بازرگانان با این اقدام مخالف هستند. با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی، شاهد افزایش بهره وری وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی هستیم و باید این موضوع در آینده نیز با قدرت ادامه پیدا کند.

سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درخواست دولت مبنی بر احیای مجدد وزارت بازرگانی را مغایر با واقعیت اقتصادی کشور دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست های قبلی دولت مبنی بر احیای مجدد وزارت بازرگانی و رای منفی نمایندگان به این درخواست، گفت: نمایندگان با توجه به شرایط کشور و ادله های کارشناسی در صورت ارائه دوباره طرح تفکیک بازهم با آن مخالفت خواهند کرد.

وی ادامه داد: دولت در برهه حساس کنونی باید به دنبال راهکارهای عمیق و کارشناسی برای حل مشکلات مردم باشد و نباید با اینگونه تصمیمات هزینه بیشتری به ملت تحمیل کند.

بهبود عملکرد وزارتخانه های صمت و کشاورزی نتیجه ادغام وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دلایل کارشناسی ادغام بخش بازرگانی در بخش های تولیدی اظهار داشت: یکی از دلایل مهم در بحث تولید و بازرگانی، هماهنگی و یکپارچگی این دو نهاد مهم و تخصصی بود.در زمان وجود وزارت بازرگانی سابق، به دلیل ناهماهنگی میان این دستگاه با وزارتخانه های تولیدی تصمیمات اشتباه و مقطعی اتخاذ می شد که این موضوع آسیب های بسیاری را متوجه تولیدکنندگان و بازرگانان می کرد.

وی افزود: با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی شاهد افزایش بهره وری وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی هستیم و باید این موضوع در آینده نیز با قدرت ادامه پیدا کند.

انحصاری شدن تجارت نتیجه احیای مجدد وزارت بازرگانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل دولت برای احیای وزارت بازرگانی در مقطع کنونی نیز گفت: دولت دلیل درخواست خود مبنی بر احیای وزارت بازرگانی را حل مشکل گرانی و کاهش مشکلات معیشتی مردم اعلام کرده است، در حالی که این موضوعات هیچ ارتباطی با وجود یا نبود وزارت بازرگانی ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: جای تعجب دارد که کدام نهاد صاحب نفوذی در دولت است که علیرغم رد چندباره این موضوع در مجلس، بازهم با نفوذ در دولت خواستار احیای مجدد وزارت بازرگانی شده است. تمامی تولیدکنندگان و بازرگانان مخالف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی هستند و تنها بخش کوچکی از عناصر وابسته به دولت که درصدد انحصاری کردن بخش تجارت هستند، هر از چند گاهی خواستار احیای مجدد این وزارتخانه می شوند.

لزوم اقدام بهتر دولت برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به سیاست های دولت در شرایط تحریم برای حل مشکلات مردم اظهار داشت: باید توجه کافی از سوی دولتمردان به سیاست ها و قوانین مصوب وجود داشته باشد تا امکان سوء استفاده به حداقل برسد. دشمن در شرایط کنونی درصدد به زانو درآوردن ملت ایران است و نباید دولت در مقطع کنونی با کم کاری و یا تصمیمات غلط، پایداری مردم ایران بر ارزش های نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

جلودارزاده با انتقاد از برخی تصمیمات غلط دولت مانند تخصیص نادرست ارز دولتی به واردکنندگان و تصمیم بر احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: باید بر اساس آیات قرآنی از برخی از مقامات دولتی پرسید، “فاین تذهبون؟!” چرا که گویا هنوز برخی از آنان شرایط سخت تحریم را درک نکرده و با این تصمیمات جیب مردم را خالی کردند.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.