۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۸۵۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

الکساندر آپائوایف مدیرعامل یک نهاد بزرگ مالی، با تمجید از عملکرد دولت روسیه در افزایش ذخایر طلا، اظهار داشت: طلا می‌تواند جایگزینی مناسب برای سرمایه گذاری های احتیاطی باشد که درحال حاضر صرف خرید دلار آمریکا می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد الکساندر آپائوایف مدیرعامل یکی از نهادهای مالی بزرگ روسیه به نام MOEX در روز دوشنبه هفته جاری در پارلمان این کشور حضور یافت و در رابطه با جایگاه طلا در سیستم مالی روسیه به سخنرانی پرداخت.

طلا جانشین مناسب دلار آمریکا برای سرمایه‌گذاری

به گفته الکساندر آپائوایف، طلای روسیه می تواند جایگزین مناسب برای سرمایه گذاری های احتیاطی باشد که در حال حاضر در دلار آمریکا انجام می شود.

وی افزود: بیایید یک جایگزین برای دلار آمریکا در قالب فلز طلا که هم‌اکنون در خاک روسیه تولید می شود برای سرمایه گذاری پیشنهاد دهیم. برخی از سرمایه گذاران بسیار محافظه‌کار هستند و دلار آمریکا را خریداری می کنند و در بالشت های خود که چندان امن نیست نگه‌داری می کنند.

مدیرعامل MOEX با تمجید از اقدامات اخیر دولت روسیه در زمینه کاهش وابستگی به دلار تاکید کرد که روس ها فعالیت سرمایه گذاری خود را افزایش داده اند و به طور شگفت‌آوری منطقی عمل می کنند.

گفتنی است روسیه در حال حاضر سومین تولیدکننده طلا در سطح جهان است و در سال ۲۰۱۷ تولید طلای خود را بیش از ۶ درصد افزایش داده است. آمارهای وزارت مالیه این کشور نشان می دهد که روسیه تنها در ده ماهه اول سال ۲۰۱۸ میزان ۲۶۵ تن طلا تولید کرده است.

هفته گذشته پس از انتشار گزارش بانک مرکزی روسیه مشخص شد که این کشور با کنار گذاشتن چین اکنون پنجمین کشور نگه دارنده طلا در سرتاسر جهان است. براساس این گزارش، بانک مرکزی روسیه تا پایان سال ۲۰۱۸ توانسته است ذخایر طلای خود را به بیش از ۲۱۰۰ تن افزایش دهد.

منبع: راشاتودی yon.ir/4X113

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.