۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۸۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ دسته: انرژی، پتروپالایشگاه
۰

مقامات هندی به تازگی از برنامه توسعه واحد پالایشگاهی «نایارا انرژی» و ایجاد و ادغام یک واحد پتروشیمی در کنار آن به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار، با مشارکت شرکت روس نفت خبر داده اند. این واحد پتروپالایشگاهی در فاز اول قرار است سالانه ۴۵۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید کند. مشارکت روسیه در صنعت نفت هند از سال ۲۰۱۷ میلادی و با خرید ۱۲.۹ میلیارد دلاری یکی از بزرگترین پالایشگاه های این کشور آغاز شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت «روس نفت» مالک پالایشگاه «نایارا انرژی» جمعه گذشته از برنامه توسعه ۸۵۰ میلیون دلاری خود برای واحد پتروشیمی «وادینار» خبر داد که در مرحله اول قرار است سالانه ۴۵۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید کند.

ادغام پالایشگاه و پتروشیمی برای بهره برداری ۴۵۰ هزار تن پروپیلن

روس نفت در این پروژه با ادغام و توسعه واحد پتروشیمی در کنار پالایشگاه (پتروپالایشگاه)، در نظر دارد با سرمایه گذاری برنامه ریزی شده برای ۴۵۰ هزار تن در سال یک واحد بازیابی پروپیلن (PRU)، یک کارخانه مشابه پلی پروپیلن و ۲۰۰هزار تن MTBE (متیل ترتیب بوتیل اتر) را تولید کند.

پلی پروپیلن در موارد کاربردی متعددی از جمله بسته بندی برای محصولات مصرفی، قطعات پلاستیکی برای صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، دستگاه های خاص مانند لولا های زنده و منسوجات استفاده می شود.

نایارا انرژی که پیش از این اسکار نفت شناخته شده است یک پالایشگاه نفتی با ظرفیت ۲۰ میلیون تن در سال را اداره می کند.

مدیر این پروژه با اشاره به امضای دو یادداشت تفاهم توسط نایارا انرژی با دولت گجرات هند گفت: سرمایه گذاری برنامه ریزی شده اساسا تنوع در تجارت پتروشیمی است که کار ساخت و تکمیل این واحد تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایان می رسد.

راه اندازی پتروپالایشگاه در هند با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلاری

وی ادامه داد: طبق شرایط تفاهم نامه، نایارا انرژی متعهد به سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلاری در مرحله اول برنامه توسعه این پروژه است که ایجاد واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی جدید در کنار هم را محقق خواهد کرد. این سرمایه گذاری به طور قابل توجهی به توسعه منطقه دوبومی دامکا، به عنوان یک مرکز پتروشیمی در هند کمک خواهد کرد.

آناند تاکید کرد: علاوه بر واحد پتروشیمی، این سرمایه گذاری به افزایش ظرفیت پالایشگاه نایارا انرژی برای تولید بنزین و دیزل با استاندارد یورو ۶ خواهد انجامید. به عنوان بخشی از معاهدات امضا شده، نایارا انرژی برنامه ای برای حفاظت از کشاورزی و برنامه های هوشمند در ۱۱ هزار هکتار را نیز آغاز خواهد کرد تا تاثیرات مخرب پالایشگاهی خنثی شود.

بهینه سازی سبد انرژی هند با ایجاد پتروپالایشگاه

آناند گفت: با سرمایه گذاری های ما و گسترش خرده فروشی که در جریان است، ما قصد داریم سبد انرژی هند را بهینه سازی کنیم و انرژی را برای همه عرضه کنیم.

روس نفت در اوت ۲۰۱۷ عصار اویل هند را به ارزش ۱۲.۹ میلیارد دلار خریداری کرد و بعدها آن را به نایارا انرژی تغییر نام داد.

رئیس شرکت روس نفت گفت که این شرکت در حال آماده سازی برای رفع نیاز تقاضای در حال افزایش نفت هند است و در عین حال آمادگی خود را برای برآورده ساختن نیازهای سوخت برای هنجارهای سخت افزاری BS-VI فراهم می کند.

وی گفت: من خوشحالم امروز اعلام میکنم که نایارا انرژی با دولت گجرات برای برنامه توسعه ما وارد عقد قرارداد با ارزش ۸۵۰ میلیون دلار خواهد شد که ما را به یک واحد جدید پالایشگاه خواهد رساند.

کاسمیروف گفت که از طریق نایرا انرژی، «روس نفت» و شرکایش متعهد به تامین امنیت انرژی هند هستند. وی افزود: من می خواهم به همه مردم و دولت هند اطمینان دهم که ما برای تامین تقاضای رو به رشد هند، در حال فعالیت هستیم تا به استانداردهای برتر سوخت برسیم.

منبع: yon.ir/moqavem117

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.