۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۷۳۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ دسته: انرژی
۰

یک مسئول دولتی در خصوص کمیته ای که نفت را به صورت غیرشفاف به فروش می رساند، گفت: وقتی قابلیت عرضه نفت در بورس با تخفیف حداقلی وجود دارد، ارائه تخفیف های نجومی برای فروش نفت در این کمیته غیرقابل قبول است. هر اقدامی که موازی با عرضه نفت در بورس باشد، به نوعی چوب حراج زدن به سرمایه ملت ایران است.

یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص مصوبه شورای عالی هماهنگی قوا برای فروش نفت از طریق یک کمیته، گفت: فروش نفت پشت درهای بسته فساد ایجاد می کند.

تخفیف های نجومی برای فروش نفت در «اتاق تاریک» قابل قبول نیست

وی افزود: وقتی قابلیت عرضه نفت در بورس با تخفیف حداقلی وجود دارد، ارائه تخفیف های نجومی برای فروش نفت در این کمیته غیرقابل قبول است.

این مسئول دولتی اضافه کرد: این کمیته مانند اتاق تاریکی می ماند که نه تنها جلوی عرضه نفت در بورس را می گیرد، بلکه باعث مبادلات غیرشفاف و نامشخص می شود.

عرضه نفت فقط باید از مسیر بورس باشد

وی گفت: توسعه عرضه نفت در بورس در حال حاضر یک اقدام راهبردی برای ایران به شمار می رود و باید در دستور کار مسئولین قرار گیرد؛ چرا که این امکان وجود دارد که تمام نفت کشور به ویژه تقاضاهای محموله ای، از این طریق به فروش برسد.

این مسئول دولتی افزود: بنابراین هر اقدامی که موازی با عرضه نفت در بورس باشد، به نوعی چوب حراج زدن به سرمایه ملت ایران است.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.