۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۴۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ دسته: پول و بانک، وام ازدواج
۰

صف وام ازدواج، پیش از افزایش مبلغ وام و در زمانی که این تسهیلات تنها ۳ میلیون تومان بود، به ۵۰۰ هزار نفر رسیده بود. طبق اطلاعات جدید بانک مرکزی، این صف در پایان آذرماه سال جاری و در شرایطی که وام ازدواج ۱۵ میلیون تومان شده، به حدود ۱۵۰ هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اطلاعات دریافت شده از بانک مرکزی، صف وام ازدواج در پایان آذرماه سال جاری به حدود ۱۵۰ هزار نفر رسید. این درحالیست که مبلغ وام از سال ۹۵ تاکنون ۵ برابر شده است.

صف وام ازدواج پیش از افزایش میزان وام و در زمانی که این تسهیلات تنها ۳ میلیون تومان بود، به ۵۰۰ هزار نفر رسیده بود. ساماندهی منابع قرض الحسنه در نظام بانکی همزمان با افزایش مبلغ وام ازدواج، اصلی ترین دلیل کاهش صف وام ازدواج بوده است.

بررسی ها نشان می دهد در سال آتی نیز امکان افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان وجود دارد و منابع قرض الحسنه مردم در بانک ها، کفاف پرداخت این تسهیلات را می دهد.

این پیشنهاد هم اکنون توسط چند نماینده مجلس ارائه شده و در حال بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ است.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.