۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۲۳۹ ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت
۰

بانک سانتاندر اسپانیا، از پیشگامان پیاده‌سازی فناوری بلاک‌چین در صنعت بانکداری، اعلام کرد سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین این شرکت به نام One Pay FX، توانسته امکان ارسال تبادلات فرامرزی بسیار سریعتر از رقبا را برای مشتریان خود فراهم کند. پیش از این برای انجام تبادلات فرامرزی به بیش از دو روز زمان نیاز بود اما با استفاده فناوری بلاک چین، امکان انجام تبادلات به صورت آنی فراهم شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک سانتاندر یکی از بزرگترین گروه‌های بانکی اسپانیایی و از پیشگامان پیاده‌سازی فن‌آوری بلاک‌چین در صنعت بانکداری است. این بانک در ماه آپریل سال ۲۰۱۸ با همکاری شرکت ریپل سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری بلاک‌چین One Pay FX را پیاده‌سازی کرده و بدین وسیله زمینه پرداخت فرامرزی آنی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

افزایش سرعت تبادلات مالی فرامرزی با استفاده از فناوری بلاک‌چین

بر این اساس، بانک سانتاندر چند روز پیش اعلام کرد که سیستم پرداخت One Pay FX توانسته امکان ارسال تبادلات فرامرزی بسیار سریعتر از رقبا را برای مشتریان خود ایجاد کند.

در این رابطه، آنا بوتین مدیر اجرایی بانک سانتاندر اینگونه اظهار می کند: شما می توانید ارز خارجی را به صورت آنی بین بریتانیا و کشورهای اروپایی یا کشورهای آمریکای جنوبی، با هزینه یکسان انتقال دهید.

علاوه بر این، این بانک به همراه شرکت فین‌تک ترنسفروایز[۱] در حال تلاش برای تغییر سیستم های پرداخت فرامرزی قدیمی هستند.

این دو نهاد در گذشته، برای تکمیل تبادلات گاهی اوقات به دو تا سه روز زمان نیاز داشتند، اما از ماه آپریل سال ۲۰۱۸ بانک سانتاندر با راه اندازی سیستم پرداخت One Pay FX زمینه پرداخت فرامرزی آنی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

پینوشت:

[۱] TransferWise

منبع: کریپتو دیلی گاستی yon.ir/sdgWK

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.