۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۱۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ دسته: پول و بانک
۰

ولادیسلاو گینکو اقتصاددان نزدیک به دولت روسیه، گفته است که این کشور قصد دارد برای در امان ماندن از آثار تحریم‌های آمریکا، ذخایر ارزی و اوراق قرضه دلاری خود را به فروش برساند. در این راستا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، یکی از گزینه های پیش روی روسیه در کاهش سهم دلار از ذخایر خارجی است.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیسلاو گینکو، اقتصاددان روسی که ارتباط نزدیکی با دولت نیز دارد گفته است روسیه در حال آمادگی برای سرمایه گذاری در بیت کوین برای جایگزینی با دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزی است تا بدین طریق با آثار تحریم های آمریکا مقابله کند.

کینگو گفته است دولت گام هایی برای کاهش آثار تحریم های آمریکا برمی دارد که یکی از آن ها استفاده از ارزهای دیجیتالی است.

وی معتقد است که تصمیم روسیه برای حذف دلار از اقتصاد خود اساساً به دلیل محافظت از منافع ملی خود در مقابل قطع احتمالی جریان های دلاری پرداخت پول حاصل از نفت و گاز است و بیان می دارد که سرمایه گذاری روسیه در ارزهای دیجیتالی ممکن است به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.

خرید ارز دیجیتالی یکی از گزینه‌های روسیه در کاهش ذخایر دلاری

بعد از این که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که به ارزهای دیجیتالی علاقه مند است، ارزهای دیجیتالی با موجی از علاقه در روسیه مواجه شده اند.

کینگو بر این عقیده است که گردش مالی بیت کوین و صنعت گسترده ارزهای دیجیتالی، به اندازه ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه است و سرمایه گذاری برای تقویت ذخایر کشور با بیت کوین می تواند به زودی در ماه فوریه آغاز شود.

دولت روسیه قصد دارد گام هایی برای تنوع بخشی به ذخایر مالی خود به وسیله بیت کوین بردارد، زیرا این کشور به دلیل تحریم های آمریکا مجبور است اوراق قرضه دلاری خزانه داری آمریکا را به فروش برساند.

منبع: تلگراف yon.ir/yRiAT

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.