۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۰۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ دسته: انرژی
۰

وزیر نفت عربستان سعودی با حضور در بندر گوادر پاکستان در ساحل اقیانوس هند، که به کمک چین در حال توسعه است، گفت: عربستان سعودی در نظر دارد در صنعت پالایش پاکستان سرمایه گذاری کند و یک پالایشگاه ۱۰ میلیارد دلاری در بندر گوادر این کشور احداث نماید. هدف عربستان از این اقدام تثبیت حضور خود در بخش انرژی پاکستان، به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان انواع حامل های انرژی در منطقه است.

به گزارش مسیر اقتصاد پاکستان برای جبران کسری بودجه خود که تا حدودی به علت نوسان قیمت نفت به وجود آمده است، در نظر دارد سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی خارجی جذب کند.

سال گذشته میلادی عربستان سعودی یک بسته کمک ۶ میلیارد دلاری به پاکستان پیشنهاد داد که شامل کمک برای تامین مالی واردات نفت بود.

عربستان برای پاکستان پالایشگاه می‌سازد

در این خصوص خالد الفالح وزیر نفت عربستان، در جمع خبرنگاران حاضر در گوادر گفت: عربستان سعودی خواهان ثبات توسعه اقتصادی پاکستان، از طریق ساخت پالایشگاه نفت و مشارکت با پاکستان در کریدور چین و پاکستان است.

وی با اشاره به اینکه عربستان خواهان سرمایه گذاری در سایر بخش های اقتصادی کشور پاکستان است، گفت: ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، در ماه فوریه برای امضای این توافق به پاکستان سفر خواهد کرد.

دولت جدید پاکستان به دنبال جذب سرمایه در صنعت پالایش

غلام سرور خان وزیر انرژی پاکستان نیز در ادامه این کنفرانس خبری گفت: عربستان سعودی با ایجاد یک پالایشگاه نفت در گوادر، به شریک مهمی در کریدور اقتصادی چین-پاکستان تبدیل خواهد شد.

از هنگام روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان با نخست‌وزیری عمران خان، این کشور به دنبال دریافت کمک‌های اقتصادی‌ و سرمایه گذاری از سوی عربستان، امارات متحده عربی و چین است.

چین طی دوره های اخیر، ۶۰ میلیارد دلار در کریدور اقتصادی چین- پاکستان سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه شامل ساخت چند نیروگاه و بزرگراه بوده و بنادری دارای ظرفیت جدید راه‌آهن و بزرگراه‌ را به وجود خواهد آورد.

منبع: رویترز yon.ir/moqavem161

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.