۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۸۱۹ ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ دسته: پول و بانک، نظام های پرداخت
۰

براد گارلینگ هوس مدیر عامل شرکت ریپل گفته است پرداخت ها در سیستم سوئیفت، چندین روز به طول می انجامد و به همین دلیل دچار ریسک نوسانات ارزی می شود. در مقابل، پرداخت ها در قالب شبکه پرداختی ریپل در عرض چند ثانیه انجام می شود و در نتیجه ریسک ارزی از بین می رود.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت ریپل اکنون به عنوان یک شبکه پرداخت بین المللی به دنبال سهم چند هزار میلیارد دلاری در صنعت پرداخت های بین المللی است. این شرکت ارز دیجیتالی XRP را به عنوان ابزار پرداخت بین المللی ایجاد کرده است.

نظام پرداخت بین المللی ۴۵ سال بدون تغییر مانده است

بزرگترین هدف ریپل این است که مشتریان بتوانند پرداخت های فرامرزی را خودشان انجام دهند. ریپل به دنبال این است که روش قدیمی پرداخت بین المللی که به مدت ۴۵ سال تغییر نکرده است را متحول کند.

این شرکت در روزهای اخیر اعلام کرده است که ۲۰۰ مشتری جدید جهت استفاده از خدمات پرداختی خود جذب کرده است. این جذب مشتری رشد ۳۵۰ درصدی در تعداد مشتریان ریپل ایجاد کرده است.

در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور جهان در این شبکه پرداختی فعالیت می کنند. بدین ترتیب پیش از انجام یک معامله توسط بانک های بزرگ که تحت سلطه قرار دارند، این امکان وجود دارد که معاملات از روش های دیگری انجام شود.

پرداخت از طریق سوئیفت روزها به طول می انجامد

در حال حاضر که انتقالات مالی جهانی از طریق سیستم سوئیفت و بر بستر بانک های واسطه ای بین المللی انجام می شود، پرداخت ها به دلیل مسائل مختلفی از قبیل مشغول بودن بانک ها، ممکن است روزها به طول انجامد. ریپل درصدد این است با کمک فناوری بلاک چین این معاملات را در عرض چند ثانیه انجام دهد.

بانک های بزرگ نیز در ماه های اخیر به استفاده از ریپل در انجام بخشی از تبادلات خارجی خود تمایل نشان داده اند. براد گارلینگ هوس، مدیر عامل ریپل در این رابطه گفته است بانک های بین المللی از قبیل سیتی به طور خودکار ۸ میلیارد دلار از پرداخت های بین المللی را از طریق ریپل انجام داده اند.

محصولات ریپل نیاز به سوئیفت جهت پیام رسانی مالی را برطرف می کند

یکی از محصولات ریپل که به طور گسترده ای به عنوان ابزار پرداخت بین المللی استفاده می شود، سازوکار xCurrent است که اجازه می دهد ریپل با استفاده از زیرساخت های بانکی موجود پرداخت ها را به سرعت انجام دهد. در این روش پرداختی به وسیله محصول xCurrent نیز باید از بانک های کارگزار استفاده کرد، اما به جای استفاده از سوئیفت، نرم افزار ریپل پیام های مالی را ارسال می کند.

این سازوکار پرداختی هزینه های بانکی بانک های کارگزار و مشتری را قبل از انجام معامله محاسبه می کند. همچنین اطلاعات مربوط به تطابق معاملات با مقررات را نیز بررسی می کند. برای مشتریانی که فقط پرداخت انجام می دهند و دریافتی ندارند نیز از محصول xVia استفاده می شود. انتظار می رود که بسیاری از فرصت های ارتقاء و جذب مشتریان ریپل از منطقه آسیا و حاشیه اقیانوس آرام باشد.

پیچیدگی سیستم های پرداخت کنونی غیرضروری است

کولین دین، مدیر فناوری بانک تجاری سیام تایلند گفته است که فقدان زیرساخت های قدیمی باعث می شود که بانک ها به سمت فناوری هایی از قبیل ریپل گرایش پیدا کنند.

دین گفته است که به دنبال خلاصی از برخی پیچیدگی ها و واسطه های غیرضروری است که برای انجام پرداخت ها و تسویه های بین المللی در حال حاضر وجود دارند و به همین دلیل است که در سال ۲۰۱۷ شروع به استفاده از xCurrent کرده اند.

وی افزوده است در دنیای مدرن کنونی اطمینان بسیار مهم است و ما زیرساخت های تعبیه شده کمتری در سیستم های پرداختی را داریم و می توانیم رشد سریع در پرداخت ها را رقم بزنیم.

ریسک نوسانات ارزی با استفاده از سیستم ریپل از بین می رود

براد گارلینگ هوس، مدیر عامل ریپل گفته است که ارز دیجیتالی ما که XRP نام دارد به عنوان پلی میان ارزهای دیجیتالی و ارزهای واقعی عمل می کند و این امکان را فراهم می کند که دو ارز ملی در عرض چند ثانیه به یکدیگر تبدیل شوند.

گارلینگ هوس گفته است که در صورتی که شما از سیستم سوئیفت برای انجام پرداخت ها استفاده کنید، پرداخت ها چندین روز به طول می انجامد و درنتیجه ممکن است دچار ریسک های ناشی از نوسانات ارزی شوید. اما در صورتیکه از ارز دیجیتالی XRP استفاده شود، ریسک ناشی از نوسانات ارزی برطرف می شود.

منبع: سی ان بی سی yon.ir/ijdxh

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.