۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۷۱۲ ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ دسته: کشاورزی
۰

طی ماه های گذشته به دلیل تشدید اختلافات تجاری میان مکزیک و آمریکا، بازرگانان روسی در تلاشند ضمن مذاکره با طرف مکزیکی، صادرات گندم خود به این کشور را افزایش دهند. در این میان، سفارت روسیه در مکزیک نقش بسزایی در گسترش همکاری دو کشور دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد مکزیک یکی از کشورهای همسایه آمریکا است که سالانه بیش از ۸ میلیون تن گندم مصرف می کند که حدود ۳.۵ میلیون تن آن از طریق تولیدات داخلی و مابقی آن از کشورهای دیگر تامین می شود.

به صورت کلی مکزیک در سال ۲۰۱۷ حدود ۵ میلیون تن گندم از کشورهای آمریکا، کانادا، روسیه و اوکراین وارد کرده که در این میان آمریکا به تنهایی حدود ۳.۵ میلیون تن گندم به این کشور صادر کرده است.

رایزنی مقامات روسیه برای ورود به بازار گندم مکزیک

اما اختلافات تجاری پیش آمده میان دولت آمریکا و مکزیک، مقامات این کشور را بر آن داشته است تا نسبت به تامین محصولات مورد نیاز خود اقدام به بررسی شرایط تولیدی سایر کشورها نمایند.

به همین منظور چندی پیش مقامات مکزیک به منظور تامین بخشی از نیاز گندم خود، اقدام به بررسی کیفیت و قیمت گندم های تولیدی روسیه کردند تا از این طریق بتوانند از وابستگی خود به آمریکا بکاهند.

از سوی دیگر روس ها به منظور گسترش بازارهای صادراتی خود اقدام به مذاکره با کشورهایی نظیر مکزیک و چین کرده اند تا بتوانند از اختلافات تجاری آنان با آمریکا استفاده کرده و وارد بازار این کشورها شوند.

نقش سفارت روسیه در مکزیک درخصوص افزایش صادرات گندم

در همین راستا ویکتور کورونلی سفیر روسیه در مکزیک از علاقه مندی بازرگانان روسی برای حضور در بازار مکزیک خبر داده و اعلام کرد: سفارت روسیه در مکزیک تمام تلاش خود را برای فروش هرچه بهتر گندم های روسی در بازار مکزیک خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور صادرکنندگان گندم روسی در سفارت این کشور در مکزیک گفت: تمامی شواهد نشان می دهد روسیه می تواند میزان صادرات خود را به این کشور افزایش دهد.

طبق بررسی های انجام شده میزان تجارت روسیه و مکزیک طی سال های اخیر به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است و انتظار می رود در سال های آینده این رقم افزایش پیدا کند.

بنابر اعلام وزارت کشاورزی مکزیک میزان صادرات گندم روسیه به این کشور در ۶ سال گذشته صعودی بوده به نحوی که از ۸۸ هزار تن در سال ۲۰۱۲ به ۳۵۶ هزار تن در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

منابع:

دنیای غلات yon.ir/cHGX6

رویترز yon.ir/paUHY

ایندکس موندی yon.ir/1IoBB

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.