۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۵۸۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شبکه پرداختی ریپل در سال ۲۰۱۸ عملکرد مناسبی از خود نشان داد و موسسات مالی بسیاری را به خود جذب کرد. این شبکه در سال جدید نیز می کوشد با توسعه امکانات در عرصه تبادلات فرامرزی، به روند رو به رشد خود تداوم بخشد. در این راستا به تازگی بانک یورویی اگزیم مستقر در لندن نیز به شبکه ریپل‌نت پیوسته است و قصد دارد از فناوری بلاک چین در تبادلات فرامزی استفاده نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد به تازگی بانک یوروی اگزیم مستقر در لندن فرآیند دستور پرداخت فرامرزی xRapid شبکه پرداختی ریپل را به طور آزمایشی مورد استفاده قرار داده است. این بانک عمدتا بر روی ارائه خدمات مالی به شرکت های صادرات و واردات تمرکز دارد.

بانک یورویی اگزیم به شبکه ریپل پیوست

در این رابطه، شرکت ریپل روز سه شنبه اعلام کرد که بانک یورویی اگزیم برای انجام تبادلات فرامرزی به عضویت این شبکه در آمده است.

بانک یوروی اگزیم با پیوستن به شبکه پرداخت ریپل با نام ریپل‌نت می کوشد ارز XRP را به عنوان جایگزینی بالقوه برای بانکداری واسطه ای مورد استفاده قرار دهد. به عبارتی این بانک از ارز XRP به عنوان منبع نقدینگی تقاضا شده در هنگام پرداخت هایی که به نمایندگی از مشتریان خود انجام می دهد، استفاده می کند.

سیستم بانکداری واسطه ای کُند، ناکارآمد و هزینه‌بر است

کاوشیک پنجانی مدیرعامل بانک اگزیم در این خصوص گفته است: مشتریان حقیقی و حقوقی بانک اگزیم به لحاظ تاریخی در تسویه تبادلات مالی هزینه و زمان قابل توجهی را صرف می کنند. بانک اگزیم با ریپل و همتایان منتخب برای طراحی، آزمون و پیاده سازی xCurrent و xRapid همکاری داشته اند.

وی با اشاره به سخنان دیوید لایتن، بنیانگذار سندفرند بیان داشت: سیستم بانکداری واسطه ای کُند، ناکارآمد و هزینه‌بر است.

طبق اعلام شرکت ریپل، به کارگیری XRP در هنگام پرداخت فرامرزی، به نهاد مالی کمک می کند تا بدون نیاز به حساب پشتیبان، در ارزهای مقصد عملیات را انجام دهد. عملکرد ریپل در این زمینه بسیار مناسب بوده و به جذب موسسات مالی بزرگ از سراسر جهان منجر شده است.

گارلین‌هوس مدیرعامل ریپل طی اظهاراتی گفته است: در یک سال گذشته ۱۰۰ نهاد مالی به ریپل‌نت پیوسته اند و شبکه بلاک‌چین افزایش ۳۵۰ درصدی پرداخت ها را شاهد بوده است.

منابع:

بنکینگ‌تک  yon.ir/rX1pI

کوین‌دلیت yon.ir/wLMVQ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.