۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۳۹۸ ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ دسته: تولید
۰

بوستانی مدیر بازرگانی شرکت آساد صنعت در حاشیه نمایشگاه تستا، تأمین نقدینگی را بزرگ ترین چالش تولیدکنندگان صنعتی کشور از جمله کارخانه های تجهیزات رنگ دانست و گفت: بر اساس تبصره سه ماده ۲۱۲ قانون مالیاتی، مؤدیان مالیاتی اجازه این را ندارند که اموال و دارایی های تولیدکنندگان را به دلیل بدهی مالیاتی توقیف نمایند، اما این تبصره ضمانت اجرا ندارد و درحال حاضر به آن عمل نمی‌شود.

حمیدرضا بوستانی مدیر بازرگانی شرکت آساد صنعت در حاشیه نمایشگاه تستا، در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه این شرکت تولیدی در زمینه طراحی و ساخت تأسیسات خط رنگ و تجهیزات صنعتی فعالیت می کند، گفت: این شرکت صنعتی بالغ بر ۴۵۰ پروژه تأسیسات خط رنگ صنایع خودروسازی، قطعه سازی، لوازم خانگی و واگن سازی را طراحی و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت تأسیسات رنگ این شرکت تنها محدود به بازارهای داخلی نمی شود، تصریح کرد: این شرکت در بازارهای صادارتی از قبیل سوریه، قطر، بنگلادش، امارات و آذربایجان نیز حضوری فعال دارد.

تأمین نقدینگی بزرگترین چالش تولیدکنندگان صنعتی

بوستانی علت عدم بروزرسانی تجهیزات خط رنگ کارخانه های صنعتی را کمبود نقدینگی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون تأسیسات خط رنگ و تجهیزات صنعتی اغلب کارخانه های صنعتی فرسوده است و نیاز به بروزرسانی دارد.

مدیر بازرگانی شرکت آساد صنعت با اشاره به اینکه تأمین نقدینگی بزرگترین چالش تولیدکنندگان صنعتی در شرایط فعلی است، گفت: به عنوان نمونه در سال گذشته تأسیسات خط رنگ شرکت ایران خودرو، توسط آسادصنعت تجهیز و بروزرسانی شد، با این حال با گذشت حدود ۱۶ ماه مطالبات شرکت آسادصنعت پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه شرکت های تولیدی همچون آسادصنعت موازی با صنایع دیگر است، تأکید کرد: تأمین نقدینگی شرکت های صنعتی سبب می شود تا مشکلات شرکت های تأسیسات خط رنگ نیز حل شود و توانایی اجرای پروژه های بیشتری را داشته باشند.

توانایی رقابت شرکت های تأسیسات خط رنگ با شرکت های مشابه خارجی

بوستانی ادامه داد: هم اکنون شرکت های داخلی که در زمینه طراحی و ساخت تأسیسات خط رنگ و تجهیزات صنعتی فعالیت می کنند، از توانایی رقابت پذیری مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: شرکت های داخلی در این صنعت با شرکت های مشابه ترکیه ای و آلمانی رقابت می کنند.

مدیربازرگانی شرکت آسادصنعت تأکید کرد: اکثر قطعات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت تأسیسات خط رنگ و تجهیزات صنعتی بومی سازی شده اند و وابستگی به قطعات و مواداولیه خارجی ناچیز است.

قوانین مالیاتی در بخش تولید به درستی اجرا نمی‌شوند

بوستانی با بیان اینکه این شرکت صنعتی طی سالیان اخیر ۱۳۵ پرسنل خود را تعدیل کرده است، گفت: مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق، بیمه و مالیات سبب شده است مدیریت شرکت یکی از کارخانه های خود را به حالت تعلیق درآورد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره سه ماده ۲۱۲ قانون مالیاتی، مؤدیان مالیاتی اجازه این را ندارند که اموال و دارایی های تولیدکنندگان را به دلیل بدهی مالیاتی توقیف نمایند.

بوستانی علت این امر را جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی دانست و گفت: عدم اجرا شدن این ماده قانونی سبب شده تا حساب های شرکت های تولیدی به دلیل بدهی مالیاتی بسته شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.