۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۱۶۰ ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولید کنندگان اقلیم کردستان عراق گفت: ما می‌توانیم نقش واسطه را برای کالاها و تاجران ایرانی داشته باشیم و در امور حمل و نقل و فعالیت‌های عمرانی به راحتی می‌توانیم به نمایندگی از طرف شرکت‌های ایرانی در سوریه فعالیت کنیم.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از ایلنا شیخ‌بهاءالدین مصطفی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مشکلات بازرگانان ایرانی و کرد گفت: مشکلات مالی همیشه وجود دارد که بیشتر در ماه‌های اخیر به سبب افزایش و کاهش قیمت دلار بوده است.این نوسانات در ماه‌های اخیر به قدری زیاد شده که مشکلاتی در سطح کلان در تجارت ایران و کردستان عراق به وجود آورده بر همین اساس تاجران کرد سعی می‌کنند که با طومار با ایرانیان معامله کنند.

 عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان وتولیدکنندگان اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: یکی از مشکلات ما خریدهای مدت‌دار است که افزایش و کاهش قیمت دلار باعث می‌شود که همیشه یک طرف معامله ضرر کند برای مثال قبلاً هر ۱۰۰دلار ۳۰۰هزار تومان بود بعد در مدت زمان کوتاهی به ۷۰۰ هزار تومان رسید و اکنون ۱ میلیون تومان شده است که تمام این تغییرات در مدت زمان کمتر از شش ماه بوده است. همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده و گاهی تا دعواهای حقوقی و قضایی کار کشیده شده است.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث شده که هر دو طرف فعلا ترجیح بدهند که خرید و فروش را متوقف کنند تا به شرایط با ثباتی برسیم.

امنیت در بخش‌های زیادی از  سوریه برقرار شده است

شیخ‌بهاءالدین مصطفی در خصوص صادرات به سوریه و توان تاجران کرد گفت: اکنون وضعیت سوریه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و در بخش‌های زیادی از این کشور امنیت برقرار است. از سوی دیگر فعالیت‌های بازسازی در این کشور آغاز شده و شرکت‌های غربی و آمریکایی در نقاطی از این کشور حضور دارند.

کردستان عراق می‌تواند واسط تجارت ایران با سوریه باشد

وی ادامه داد: ما می‌توانیم نقش واسطه را برای کالاها و تاجران ایرانی داشته باشیم و در امور حمل و نقل و فعالیت‌های عمرانی به راحتی می‌توانیم به نمایندگی از طرف شرکت‌های ایرانی در سوریه فعالیت کنیم.

شیخ‌بهاءالدین مصطفی در خصوص حضور کارگران ایرانی در اقلیم کردستان گفت: در یک سال اخیر کارگران ایرانی در این منطقه زیاد شده‌اند به خصوص در بخش‌های عمرانی و ساخت و ساز. ما همواره از حضور کارگران متخصص استقبال می‌کنیم و با توجه به فعالیت‌های کشاورزی که در این منطقه وجود دارد مدتی است فارغ‌التحصیلان این رشته حضور خوبی در اقلیم داشتند.

منبع: ایلنا؛ کدخبر: ۷۰۵۳۲۰

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.