۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۰۷۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ دسته: تولید، تولید داخلی کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

راه اندازی فروشگاه های بزرگ، به عنوان یک فضای منحصر به فرد برای تولیدکنندگان فرانسوی، به منظور فروش کالاهای داخلی، از برنامه های مدون سالیانه دولت فرانسه است. طبق نظرسنجی های منتشر شده، نزدیک به ۷۵ درصد مردم در فرانسه تمایل دارند کالاهای کاملا داخلی یا کالاهایی که حداقل ۷۰ درصد داخلی سازی شده اند، را خریداری نمایند و وجود این فروشگاه های بزرگ در این راستا به آن ها کمک نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد در بسیاری از کشورهای جهان در راستای حمایت از تولید داخل، حمایت از کسب‌وکارهای محلی مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کسب‌وکارهای مستقل محلی، هسته‌ای از یک جامعه پایدار را تشکیل می‌دهند.

افزایش فروش در کسب و کارهای محلی گردش پول بیشتری را در داخل جامعه حفظ می‌کند و بنابراین پول به مدیران شرکت‌ها و سهام داران و عده خاص تعلق نمی‌یابد، بلکه صرفا برای محصولات و خدمات محلی و کل جامعه صرف می‌شود.

ترویج خرید کالاهای داخلی در فرانسه با راه اندازی فروشگاه های بزرگ

در بسیاری از کشورها، فروشگاه‌هایی تاسیس شده‌اند که محصولات ملی و تولیدات داخلی کشورشان را عرضه می کنند. به عنوان نمونه در فرانسه به منظور ترویج خرید کالاهای داخلی فروشگاه های بزرگ راه اندازی شده است. راه اندازی یک فضای منحصر به فرد برای تولیدکنندگان فرانسوی به منظور فروش کالاهای داخلی از برنامه های مدون سالیانه دولت این کشور است.

این فروشگاه ها هر ساله در ماه های سپتامبر و دسامبر میلادی برگزار می شود و تولیدکنندگان مختلفی که در فرانسه محصولات خود را تولید می کنند، حضور دارند.

فواید برگزاری فروشگاه های عرضه کالای تولید داخل

از جمله فواید برگزاری فروشگاه های ارائه کالای داخلی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ارائه و نمایش جدیدترین پیشرفت‌های کالاهای داخلی به صورت ملی و جهانی
  • سهولت در اطلاع رسانی محصولات داخلی و ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان
  • امکان جذب سرمایه‌گذار و توسعه تولیدات
  • امکان جذب ایده‌های جدید و جذب نیروی کار فعال و علاقه‌مند

تمایل ۷۵ درصد مردم فرانسه برای خرید کالاهای داخلی

برگزاری این فروشگاه ها در فرانسه موجب شده تا احتیاجات بسیاری از مردم برآورده شود. بررسی ها نشان می دهد مصرف محصولات محلی در فرانسه طی سالیان اخیر روند رو به رشدی داشته است.

طبق نظرسنجی های منتشر شده نزدیک به ۷۵ درصد مردم در فرانسه تمایل به این دارند تا کالاهای داخلی یا کالاهایی که حداقل ۷۰ درصد داخلی سازی شده اند را خرید نمایند. همچنین برای ۱۶ درصد مردم انتخاب کشور تولیدکننده از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است و از آنجا که تولیدات کشور فرانسه از کیفیت قابل قبولی برخوردار است، لذا این دسته از مردم نیز روی به خرید کالاهای داخلی آورده اند.

اخذ گواهینامه تضمین کالا توسط مصرف کنندگان

تولیدکنندگانی که در این فروشگاه ها حضور دارند، به منظور اینکه مشتریان را ترغیب به خرید کالاهای محلی نمایند، برای محصولات خود گواهینامه تضمینی در نظر گرفته اند. به طوریکه هر مشتری که قصد خرید کالاهای موجود در فروشگاه را داشته باشد، از فروشنده این گواهینامه را دریافت می کند.

طبق قانون انجمن فرانسه این گواهینامه ها بایستی هر ساله از لحاظ تضمین کیفیت ارتقاء یابند و انجمنی شامل مدیران کسب و کارهای مختلف بر این گواهینامه ها نظارت دارند. بر روی این گواهینامه برچسب «ساخته شده در فرانسه» نصب شده و با استفاده از آن مصرف کنندگان از تمام اطلاعات کیفیتی محصول آگهی می یابند.

منبع: سایت فرنس جنریشن yon.ir/BTVqQ

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.