۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۸۶۶ ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ دسته: تولید
۰

وزیر صنعت در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: ساختار خودروسازی کشور تا دو سال آینده اصلاح می شود. وی همچنین از الزام خودروسازان به فروش اموال غیر تولیدی جهت تامین نقدینگی مورد نیاز این شرکت‎ها خبر داد.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست هم اندیشی در مورد مشکلات صنعت خودرو روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

الزام خودروسازان به فروش اموال غیرتولیدی تا ۲ سال آینده

رضا رحمانی وزیر صنعت در نشست هم فکری و هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بخش خودرو افزود: ساختار خودرو سازی کشور تا دو سال آینده اصلاح می شود و تولید نیز در حال اصلاح است ومقرر شد که خودروسازان اموال غیر تولیدی شان را به فروش برسانند و بخشی از نقدینگی مورد نیاز آن ها از این مسیر تامین شود.

در ادامه نشست اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در تولید به عرضه وتقاضا هر دو توجه کنیم ،‌تولید را بالا ببریم و در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات ویژه گرفت و تصمیم گیری ها باید سریع باشد.[۱]

هزینه های مازاد خودروسازان بر روی دوش مردم  

بررسی ها نشان می دهد هزینه های خودروسازان ناشی از بنگاه داری نامطلوب، بهره وری پایین و مواردی از این دست که به طور مستقیم به تولید مربوط نیست، سبب شده تا دو غول خودروسازی کشور در نیمه نخست امسال زیان ده عمل کنند.

در حال حاضر خودروسازان سرمایه گذاری های نامرتبط زیادی در بخش های مختلف غیرتولیدی کرده اند. شواهد نشان می دهد که دو خودروساز بزرگ کشور با سرمایه گذاری در بخش مسکن، روی آوردن به واردات کالاهای غیر مرتبط و مواردی از این قبیل، هزینه های مازاد برای شرکت هایشان ایجاد نموده اند. حال آنکه این هزینه های مازاد در نهایت به ضرر مصرف کننده نهایی خودرو تمام می شود و افزوده شدن هزینه های مازاد بر روی قیمت تمام شده خودروها منجر می شود.

همچنین مصرف کنندگان خودروها، حدود یک میلیون تومان بابت سهام اضافه ای که خودروسازان نگه داشته اند، هزینه می کنند و دو خودروساز بزرگ کشور مجموعا ۲۷۲۰ نفر عضو هیئت مدیره جانبی دارند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری شاتا کدخبر: ۸۳۸۶۰۹

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.