۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۷۷۹ ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ولادیمیر پوتین گفته است که سهم روبل در تجارت با کشورهایی که خواهان حذف دلار هستند، در حال افزایش بوده و روسیه در تلاش است در پرداخت های خارجی خود، استفاده از دلار را کنار بگذارد.

به گزارش مسیر اقتصاد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است که سهم روبل به عنوان ارز ذخیره در کشورهایی که به دلیل محدودیت های مالی اعمال شده از سوی آمریکا، خواستار حذف دلار هستند، در حال افزایش است.

افزایش سهم روبل در مبادله با کشورهای خواهان حذف دلار

پوتین با بیان اینکه نقش روبل به رشد خود به ویژه در پرداخت های بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ادامه خواهد داد، گفته است: تقریباً ۷۰ درصد پرداخت های بین المللی روسیه و بلاروس به روبل است.

وی افزوده است: نقش روبل به عنوان یک ارز قابل اعتماد در پرداخت ها رو به افزایش است و نقش آن از آنجایی که مرتبط با هزینه های پرداخت دلاری مرتبط نیست و بیشتر قابل اعتماد است، تقویت خواهد شد.

وی با اشاره  به تلاش های دولت روسیه به منظور کاهش نقش دلار آمریکا در اقتصاد گفته است: دلار نقش بزرگتری در روسیه به نسبت سایر ارزها دارد و بسیاری از صادرات ملی از قبیل نفت و گاز  به دلار انجام می گیرد. درحال حاضر حذف دلار در روسیه فقط بر روی عملیات های بین سازمان ها تاثیر می گذارد و بر روی حق مردم به منظور داشتن دلار و تجارت با آن تاثیری نمی گذارد.

روسیه نیازمند کاهش نوسان نرخ ارز ملی خود و توسعه زیرساخت مالی قوی تر است. پیش از این، قرقیزستان یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی اورآسیا پیشنهاد داده بود که سازوکار مرزی در این اتحادیه کنار گذاشته شود و یک ارز مشترک مانند اتحادیه اروپا ایجاد شود.

منبع: راشاتودی yon.ir/OqPsr

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.