۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۲۸۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفته است در سال ۲۰۱۹ برای مقابله با تحریم های آمریکا و سلطه دلار، فروش نفت و سایر تولیدات خود را با استفاده از ارز دیجیتالی مخصوص به نام پترو انجام خواهیم داد. به گفته وی، ونزوئلا قصد دارد به مانند روسیه، دلار آمریکا را از مبادلات نفتی خود کنار بگذارد.

به گزارش مسیر اقتصاد نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است که کشورش استفاده از دلار آمریکا را متوقف خواهد کرد و در سال آینده برای فروش نفت از ارز دیجیتالی مخصوص خود که پترو نام دارد استفاده خواهد کرد.

مادورو گفته است که این اقدام در راستای متنوع سازی در بازارهای جهانی و کاهش سلطه دلار در صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز برنامه حذف دلار از مبادلات نفتی ونزوئلا در سال ۲۰۱۹

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین گفته است که در سال ۲۰۱۹ ما یک برنامه برای فروش نفت به وسیله پترو داریم و این راهکاری است رهایی از دلار آمریکا است.

در این راستا دولت این کشور یک برنامه مالی ۶ ساله برای استفاده از ارز دیجیتالی جهت مقابله با آثار تحریم های آمریکا بر اقتصاد خود تدارک دیده است. برنامه مذکور که شامل سازوکار تجارت پترو با طیف وسیعی از ارزها می شود، بعد از جلسه ای که اوایل هفته گذشته رئیس جمهور ونزوئلا با پوتین برگزار کرد، اعلام شده است.

ونزوئلا مانند روسیه دلار را از مبادلات نفتی حذف می‌کند

مادورو گفته است که روسیه در حال حاضر نفت و دیگر تولیدات خود را با یوآن چین مبادله می کند و ونزوئلا نیز می خواهد مدل آن ها را دنبال کند و نفت و دیگر تولیدات خود را به وسیله پترو مبادله کند.

ماه گذشته کانوئل کووِدو، وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۱۹ پترو را به عنوان ارز دیجیتالی با پشتوانه نفت به اعضای اوپک ارائه خواهد کرد.

منبع: کوین دسک yon.ir/QnG2s

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.