۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۶۴۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ دسته: کشاورزی
۰

عطاله هاشمی رئیس جدید بنیاد توانمندسازی گندم کاران در واکنش به طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل تصویب نرخ نامتناسب برای خرید تضمینی گندم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به تمامی وظایف قانونی خود عمل کرده اما تصمیم شورای اقتصاد بر خلاف نظرات این وزارتخانه بوده است؛ لذا به جای استیضاح باید قانون خرید تضمینی گندم اصلاح شود.

عطاله هاشمی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز و رئیس جدید بنیاد توانمندسازی گندم کاران در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۷-۹۸ اعلام کرد: این نرخ ها به هیچ وجه عادلانه نسیت.

وی با اشاره به قیمت ۱۴۷۰ تومانی گندم برای سال زارعی آینده گفت: این قیمت توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است و هیچ رابطه منطقی با هزینه های تولید ندارد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز افزود: در صورتی که چنین قیمتی در سال زراعی آینده اجرایی شود، میزان تولید و خرید تضمینی گندم کاهش خواهد یافت و این تهدید جدی بر امنیت غذایی کشور است.

تخلفات قانونی دولت در اجرای قانون خرید تضمینی و زیان آن به امنیت غذایی

هاشمی با اشاره به تخلفات قانونی دولت در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم گفت: در سه سال گذشته قیمت خرید تضمینی علیرغم تورم بالای ۱۰ درصدی تنها ۲.۳ درصد افزایش یافت که این موضوع آسیب جدی به تولید گندم محسوب می شود.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی اعلام کرد: پدولت طی سال های گذشته نرخ گندم را در زمان مقرر اعلام نکرده و مطالبات گندم کاران را نیز به موقع به حساب آنان واریز نشده است.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران اظهار داشت: در صورتی که چنین روندی در قیمت گذاری گندم ادامه پیدا کند دولت ناچارا باید برای تامین امینت غذایی دست به گریبان کشاورزان خارجی شود.

به جای استیضاح وزیر کشاورزی باید قانون خرید تضمینی اصلاح شود

رئیس بنیاد توانمندسازی گندم کاران با اشاره به پیگیری های مجلس در خصوص اصلاح قیمت گندم نیز گفت: نمایندگان با طرح نامه ای خواستار اصلاح مجدد قیمت گندم هستند.

هاشمی با اشاره به طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به منظور عدم تعیین صحیح قیمت گندم نیز اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی تمامی استدلال های کارشناسی تشکل های کشاورزی را قبول دارد اما شورای اقتصاد مخالف نظر وزیر جهاد کشاورزی تصمیم گرفت.

وی گفت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی راهکار حل مشکل کشاورزان نیست و باید به منظور بهبود وضعیت کشاورزان اقدام جدی مانند اصلاح قانون خرید تضمینی صورت گیرد.

انتهای پیام/ تولید گندم



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.