۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۶۱۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ دسته: مسکن
۰

یک مسئول دولتی ضمن اشاره به ریشه مخالفت هایی که اخیرا با طرح مالیات بر عایدی سرمایه مجلس انجام شده، گفت: مخالفت ها با این طرح کارشناسی نیست و ریشه در منافع شخصی دارد؛ چرا که طرح CGT مانع سوداگری در بخش مسکن می شود و این سودهای بادآورده را ناممکن می کند.

یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه مجلس گفت: مدت هاست که کشور به چنین ابزاری برای کنترل نوسانات سوداگرانه به ویژه در بخش مسکن نیاز دارد.

وی افزود: این ابزار مالیاتی در همه جای دنیا در حال استفاده است و ایران از معدود کشورهایی است که آن را به کار نگرفته است.

مخالفت ها با طرح مالیات بر عایدی سرمایه غیرکارشناسی است

این مسئول دولتی در ادامه گفت: عده ای می گویند که این طرح باعث افزایش قیمت مسکن می شود و بار مالیاتی را به مصرف کننده منتقل می کند؛ اما باید دید به طور کلی ریشه افزایش قیمت مسکن کجاست و این حرف چقدر صحت دارد؟

وی گفت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد ریشه افزایش قیمت مسکن سوداگری است و وقتی مالیات بر عایدی سرمایه با سوداگری در بخش مسکن مقابله کند، به طور کلی دیگر دلیلی برای افزایش قیمت وجود نخواهد داشت.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: بررسی جمیع نظرات مخالفان طرح مالیات بر عایدی سرمایه نشان می دهد که دلایل مطرح عمدتا کارشناسی نبوده و نمی توان برای آن مبنای دقیق و علمی قائل بود.

وی در پایان گفت: شاید این طرح از معدود طرح هایی باشد که مستقیما منافع آن عاید مردم و تولیدکنندگان خواهد شد و تصویب آن یک اقدام تاریخی به شمار می رود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.